A tavalyi Orczy téri villamospótlás után még egy hónap jutott a főváros utolsó 263-as Ikarusának, hogy utasokat szállítson, de január végével elbúcsúzott a típus Budapesttől. Az egy méterrel hosszabb szóló magaspadlós Ikarusszal együtt három csuklóst is leállítottak, a legfiatalabb a 26 éves BPI-187, ezt követi a 27 éves BPO-009, a sort pedig egy igazi nagyöreg, 1987-es évjáratú, idén 32 éves BPO-026 zárja. Tény, hogy a huszonéves korszakának második felében járó autóbuszok felett eljárt az idő, de egy valódi Ikarus rajongónak ezek még mindig új buszok maradnak.

A legfiatalabb BKV-s Ikarusok egyike 2004-ből, akkor még 12 évesen. A fénykép igazi korabeli hangulatot idéz fel: tojás alakú BKV logó, fekete vékony szegőlécek, csendes B híd, reklámcég elérhetőségeinek apró matricái a busz elején és végén, régóta megszüntetett gyors 132-es járat (a képre kattintva galéria nyílik a szerző képeiből)

A BPI-187-et megkülönböztette a többi nyolcvanas években gyártott autóbusztól a gyárilag beépített Rába D10-es motorjának különleges hangja, gyárilag szerelt vékony lemezelő szegőlécek, kisebb újítások a vezetőfülke falán, a 400-asokon használt gyári tábla és piktogram táblácskák (az új buszokról szerzett első tapasztalatok hangulatát kiválóan adja vissza ez a videó), valamint a BPO-009-cel együtt a B tengelyen szerelt csendes híd mindig az új korszakos Ikarusok benyomását keltette a vájt szeműek számára, ez utóbbit ráadásul modernebb megjelenésűre újtották fel az elmúlt években sötétített oldalüvegekkel, sárga kapaszkodókkal, kék műbőrrel újrahúzott ülésekkel.

A harmadik búcsúzó csuklós ugyanakkor klasszikus nyolcvanas évekbeli autóbusz volt, még a kétezres évek végén is megőrizte klasszikus állapotát. Ezt követően kapott egy felújítást, kapaszkodói törtsárgák lettek, de nem kapott sötétített oldalablakokat.

A pesterzsébeti panelrengeteget hagyja maga mögött utolsó nyarán a BPO-026. Az 1987-es évjáratú busz is kapott egy korábbi felújtást 2010 után, ami a törtsárga kapaszkodókból is látszik

A négy Ikarus mellett leállítottak egy Mercedes Citarót is. A PRM-457 rendszámú autóbusz a 2012-es használt beszerzésből érkezett, akkor az LYH-121 rendszámot kapta. Tagja volt a 28-as és 37-es villamospótlón bemutatkozó flottának, ahol még a frankfurti fényezésével közlekedett. Később többi társával együtt megkapta a BKK arculatát, az óbudai műszaki egység állományában közlekedett.

Egy újabb Volvo Alfa Cívis 12 érkezett Debrecenből a fővárosba, amely az Intertanker Zrt. buszainak flottáját erősíti

Újabb autóbusszal bővült az Intertanker Zrt. flottája, a korábban Budapestre hozott debreceni Volvo Alfa Cívis 12-esek mellé egy további autóbusz csatlakozott 2019. januárjában, ezáltal az óbudai vonalakra kiadható járművek flottájába tartozik az LMG-024 rendszámú autóbusz is.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!