Dittel Gábor, a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete főtitkára hétfőn elmondta: azt szeretnék elérni, hogy a kiküldetési irányelv hatálya alól vonják ki a közúti közlekedési szolgáltatókat. Violeta Bulc, az EU közlekedési biztosa átvette a tiltakozó ívet. Problémát jelent, hogy idén számos EU-tagállam - többek között Ausztria, Németország és Franciaország - több adminisztrációs munkát, a sofőrök számára pedig országonként változó órabért ír elő, a mulasztásokat pedig akár több tízezer eurós bírsággal büntetheti. Hátrányosan érinti a kelet-európai fuvarozókat a pihenőidőre vonatkozó előírás, ami kéthetente negyvenöt óra kötelező pihenést ír elő a fuvarozónak, szállodában. Mindezek a régiós cégek költségeit növelik, amelyek kiszorulhatnak a piacról, így az intézkedések tizenötezer munkahelyet veszélyeztetnek.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!