A Deutsche Bahn német vasúttársaság leállíttatta az ICE 4-es szerelvények átvételét, a karosszéria megkérdőjelezhető minőségének okából kifolyólag. A szerelvények karosszériáit a Bombardier a lengyelországi Wroclawban szerelteti össze, állítólag a kocsiszekrény forrasztásának minőségével vannak gondok.

ICE 3 szerelvény a német vasúti pályán (fotó: Siemens)

A német vasúttársaság közleménye szerint a karosszéria és a szerelvény más részei sem a megrendelő által előírt és kívánt minőségben lettek forrasztva, ezért ideiglenesen nem vesznek át több ICE-szerelvényt a gyártótól. A DB szerint a rosszabb minőségű forrasztás miatt megnőhetnek a szerelvény karbantartási költségei. Az ICE-szerelvények gyártását főleg a Siemens bonyolítja, a Bombardier körülbelül 30 százalékban veszi ki a részét a gyártásból, egyebek mellett éppen a forrasztást is végzi. A két vállalat közös közleményt adott ki, amiben megerősítik, hogy a forrasztás nem az előírt szabályoknak megfelelően ment végbe, de az elégtelenség nincs hatással a szerelvények biztonságos futására. A gyártó vállalatpáros szerint csak néhány szerelvényt érint a probléma.

A DB még garanciális javítás keretében készül megoldani a problémát. Az ICE 4-esek továbbra is forgalomban maradnak. A negyedik generációs ICE nagysebességű vonatok 2017 decemberében kezdtek közlekedni, jelenleg összesen huszonöt ilyen szerelvény van a vasúthálózaton. A német vasúttársaság százharminc ICE 4-est rendelt meg a gyártótól.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!