Hasonlóak a magyar és az osztrák főváros stratégiai tervei a fenntartható közlekedés fejlesztésére – derült ki a Bécs–Budapest Kerékpáros Kerekasztal konferencián Budapesten. Az osztrák fővárost Martin Blum, Bécs kerékpárosügyi megbízottja, Dr. Hans-Erich Dechant, a Citybike Wien ügyvezetője képviselte, magyar részéről Nyul Zoltán, a BKK Zrt. stratégiai és innovációs igazgatója, a Mol-Bubi, a BKV Autóbusz és Trolibusz Üzemeltetési Igazgatóság, a Magyar Kerékpárosklub szakemberei vettek részt a találkozón.

(fotók: Eurocom-PR)

A fenntartható közlekedés arányát a Bécsi Mobilitási Terv és a Balázs Mór-Terv is nyolcvan százalékra növelné, illetve harminc százalékra visszaszorítanák az autós közlekedést. Bécs azonban 2025-re, Budapest 2030-ra szeretné elérni ezt. Összevetve a két főváros kerékpáros-közlekedését, megállapították a szakemberek, az egyes kerületekben eltérő a kerékpáros közlekedés népszerűsége, ugyanakkor a fejlesztések során nem szabad közigazgatási egységekben gondolkodni. Bécs egyébként előttünk jár a fejlesztésekben, ugyanis már az 1990-es évek óta elsőbbséget élvez a kerékpáros-fejlesztés a városfejlesztésben, míg Budapesten ekkor alakultak az első civil szervezetek, indultak az első kezdeményezések.

Bécsnek jelentős tapasztalatai vannak a metrópótlásban is. Tavaly az U4-es metróvonal felújításakor a szakemberek erőteljes kampányt folytattak azért, hogy pótlóbuszok helyett az emberek biciklivel járjanak munkába. Az akció hatására nemcsak óriási tömeg kezdett el biciklizni, de akik kerékpárra ültek, nagyrészük a metróátadás után is maradt a bringánál. Hasonló kampányt tervez a Magyar Kerékpárosklub is, amelynek tagjai a BKK-val és a BKV-val is szeretnének együttműködni, hogy minél több budapestinek legyen alternatíva a kerékpározás a 3-as metró felújításakor.

Bécs három évtizedes tapasztalata összességében az, hogy csak folyamatos, intenzív erőfeszítésekkel lehet folyamatos növekedést elérni a kerékpározásban.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!