Bedőlt az Air Australia is

iho/repülés   ·   2012.03.23. 10:00
nyito

Az ausztráliai Brisbane-ben, a cég központjában másodszor összegyűlt hitelezők titkos szavazással döntöttek a légitársaság felszámolásáról. A csődbiztosi feladatok ellátására kijelölt KordaMentha képviselője tette a javaslatot a hitelezők tanácsának, mert ezt látta az egyetlen, reálisan járható útnak. A találkozó előtt a hitelezőknek eljuttatott elemzés szerint gyakorlatilag nincs érdeklődés a súlyos adósságokat felhalmozott cég megvásárlása iránt, lévén hogy az a február 17-i leállása előtt súlyos veszteségekkel volt csak képes járatait repültetni. Érdeklődést egyedül a társaság műszaki, karbantartást és üzemeltetést bonyolító részlege és annak hangárja, eszközei iránt volt. Amikor azonban kiderült, hogy évi egymillió ausztrál dollárba kerül a brisbane-i hangár lízingelése, az érdeklődők is visszaléptek. Így most a légitársaság értékesíthető vagyonelemeit eladják s a befolyó összegből lehet majd részlegesen kártalanítani a hitelezők egy részét.

A hangár maradt az érték <br>(fotó: blogs.crikey.com.au)

A KordaMentha adatai szerint 2010-ben 27, míg 2011-ben már 37 millió ausztrál dollár veszteséget termelt ki az Air Astralia. Az ok: magas költségek, szervezési hibák miatti alacsony kihasználtságú repülőgépek (márpedig ez a fapadosok esetében főben járó bűn), elégtelen forgótőke és a jelentős összegű beruházások, melyekhez alacsony bevételek társultak. A hitelezők első, február 29-i találkozóján kiderült, hogy 90 millió ausztrál dollár a cég akkori adósságállománya, és kevesebb mint 200 ezer ausztrál dollár van csupán a cég bankszámláján. A legnagyobb hitelező, az Australia and New Zealand Banking Group (ANZ) pénzügyi intézet egymagában legalább 20 millió ausztrál dollárt próbálhat meg behajtani – nem sok reménnyel. Az alkalmazottaknak 8 millióval tartoznak, melyből a kormány segítségével 5 millió ausztrál dollár valószínűleg eljut majd a bankszámlákra.

Strategic Airlines: már ekkor is gyülekeztek a viharfelhők <br>(fotó: wikimedia.org)

A bajba jutott légitársaság Strategic Airlines néven 2002-től lépett át az ausztrál kormány hadseregének nyújtott charterpiacról a fapados járatok világába, miután a kormány már nem rendelt meg több szolgáltatást tőlük. 2009-ben megvásárolták az OzJet fapadost, dolgozóikat is átvéve. A név 2011 nyarán változott meg a gyökereket jobban szimbolizáló Air Australia légitársaságra.

Kapcsolódó hírek

Repülés Légiközlekedés

KLM: százötven nyári célállomás

iho/repülés   ·   2024.03.10. 12:00

A holland királyi légitársaság a nyári menetrendi időszakban hét százalékkal több ülőhelyet kínál az elmúlt év azonos időszakához képest, így a felkínált kapacitás minimálisan marad csak el az eddigi rekordot jelentő 2019-es szinthez képest.