Bemutatkozott a Lufthansa kétliteres A350-ese

iho   ·   2017.02.04. 11:15
cim

Az új A350-900 látványos fényjáték kíséretében mutatkozott be a nyilvánosságnak Münchenben, amit hivatalos névadó ünnepség követett a Lufthansa Technik hangárjában. A tízperces médiashow keretében vetített fény-tűzijáték után kétezer dolgozó és vendég jelenlétében ünnepélyesen a „Nürnberg” névre keresztelték a világ legfejlettebb nagy távolságú utasszállítóját. A keresztapa szerepét Nürnberg főpolgármestere, Ulrich Maly vállalta – olvasható a légitársaság közleményében.

– Az Airbus A350-900-assal a Lufthansa a kétliteres fogyasztású flottáját mutatja be: a repülőgép száz utaskilométerre vetítve három liternél is kevesebb üzemanyagot fogyaszt. Ez egy jelentős mérföldkő a flottastratégiánkban, egy generációváltás a nagy távolságú járatainkon üzemelő géptípusokban – mondta Carsten Spohr, a Lufthansa csoport vezérigazgatója.

A Lufthansa az első légitársaság a világon, amely Airbus A350-900-as utasszállítóin többféle világítási beállítással igazodik utasai nappali és éjszakai bioritmusához, megoldást kínálva arra a problémára, hogy az ember biológiai órája kizökken a megszokott kerékvágásból.

Az új A350-900-as utasszállítók üzembe állásával a fedélzeten lévők megfelelően időzített, és a bioritmusukhoz igazodó fényviszonyok között utazhatnak. Az új A350-900 ledtechnológiája huszonnégy különböző fénybeállítási lehetőséget biztosít. Az A350-900-as flottát követően a Lufthansa Boeing 747-800-as gépeit is felszereli majd az új világítástechnikai rendszerrel.

A Lufthansa február 10-étől veszi használatba első Airbus A350-es utasszállítóját, az első tíz Airbus A350-900-as Münchenben fog állomásozni. Amint portálunk is beszámolt róla, a légitársaság eleinte a Delhibe és Bostonba repülő járatokon fogja használni az új gépeket, amelyek fedélzetén 293 fő utazhat – 48 az üzleti, 21 a prémium turista és 224 a turista osztályon.

A bemutatót egyébként az tette lehetővé, hogy a Lufthansa Technik néhány napja befejezte a gép belső berendezését és a hatósági is engedélyezte a kabin kialakítását. A cég mérnökei és szakemberei 1700 órát fordítottak a belső kiképzésre, a munkában részt vettek Hamburgból és Frankfurtból is a cég emberei. Az üzemeltetés első szakaszában pedig jelen lesznek az Airbus, a hajtóműveket gyártó Rolls Royce, és az utasszórakoztató és információs rendszert szállító a Panasonic képviselői is.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Mentés

Kapcsolódó hírek