Bemutatkozott a pályafenntartás

iho/vasút   ·   2011.09.09. 14:00
00

A bemutatón a szakmai érdeklődőknek bemutatták a Robel és Geismar pályafenntartási kézi gépeket és eszközöket, a G&G Növényvédelmi Kft. permetezővonatát és Unimogját, a MÁV Központi Felépítményvizsgáló Kft. FMK-007 mérőkocsiját és az azt továbbító Nohabot, valamint a Strail cég gumi alapú technológiáit.

Az FMK 007-es kocsit bárki megnézhette kívül-belül, a technikai dolgokat egy prezentáció segítségével adták elő az érdeklődőknek. Végig lehetett nézni a járművet és bármilyen kérdésre szívesen válaszoltak az üzemeltető cég emberei. A kocsin kívül a Nohab vezetőállására is fel lehetett menni.

A G&G Növényvédelmi Kft. permetezővonata automatizált rendszerrel dolgozik, a mozdony elején elhelyezett, rezgésvédelemmel ellátott kamera felismeri a gyomnövény fajtáját és kizárólag az arra való vegyszert használja, de csak azon a szakaszon ahol a növényt érzékelte. Ezzel a technológiával a szerelvény megfelel a nemzetközi környezetvédelmi szabványoknak, mivel csak annyi vegyszert használ fel az irtásra, amennyi ténylegesen szükséges.

A Nohabot és mérőkocsiját már előző este meg lehetett csodálni – igaz, csak messziről<br><br>A képre kattintva fotógalériánkat tekinthetik meg

A cég „kétéltű” Unimogja is képviseltette magát a bemutatón. A jármű hátsó részében találhatók a cég saját fejlesztésű vezérlőegységei és a locsolófejek. A felépítmény nagy részét a tartály teszi ki. Elöl fenn a kamera helyezkedik el. A gép a permetezőszerelvény rendszerével azonos módon működik. A bemutatón zöld lapokkal imitálták a növényzetet a vágányon, és a működés során ezeket permetezte a jármű.

A Geismar standján és vágányrészén bemutatták a cég fontosabb pályafenntartási eszközeit, valamint a sínvágási technikát és a sínszál fúrásának technikáját is bemutatták az egyik külföldi munkásuk segítségével. A Robel cég szintén kézi eszközöket mutattak be, mint például a sínvágó és a síncsavarozó kisgép. A Strail pedig a rezgéscsillapító technológiáit és a gumiborításait mutatta be.

Kép és szöveg: Balog Zsolt
www.gerzsoltrain.com

Kapcsolódó hírek