Januárban jelentette be a svéd Volvo Trucks, hogy ők is beszállnak az elektromos teherautók gyártásába, és tavasszal el is készül az első modell. A hétvégi termékbemutatón a Volvo Trucks bejelentette, vezető szerepet vállalna a városi áruszállítás villamosításában.

Az elosztófuvarozáshoz, kommunális feladatokra és egyéb városi alkalmazásokra kialakított 16 tonnás tehergépjárműbe 100 és 300 kWh között különböző kapacitású akkumulátorok szerelhetők. A villanymotor hajtáslánca 185 kW csúcsteljesítményre képes 130 kW állandó teljesítménnyel. A villanymotor csúcsnyomatéka 425 newtonméter, a hátsó tengely legnagyobb forgatónyomatéka pedig 16 kNm.

A jármű hatótávolsága 300 kilométer. Töltési ideje üres állapotból teljesen feltöltött akkumulátorokig gyorstöltéssel 1­2 óra (DC), éjszakai töltés (AC) akár 10 óra a legnagyobb, 300 kWh akkumulátorkapacitás esetén.

A tizenhat tonnás tehergépjárművet 100 és 300 kWh közötti különböző kapacitású akkumulátor szerelhetik (fotók: volvotrucks.com)

A mindennapos munkavégzésre alkalmas villanymotoros Volvo teherautók kínálatának első képviselője bemutatásakor Claes Nilsson, a Volvo Trucks elnöke elmondta, ezzel a változattal a fenntartható fejlődésre alapozó települések kihasználhatják a villamosított áruszállítás előnyeit.

A jobb levegőminőség és a kisebb zajszint a városokban lehetővé teszi a lakóövezetek és az infrastruktúra jelenleginél szabadabb tervezését. Egy kipufogógázoktól mentes elektromos teherautó akár épületen belüli terminálokban és környezetvédelmi zónákban is használható. Kis zajszintjük jóvoltából több munka végezhető éjjel, amivel csökkenthető napközben az úthálózat terhelése.

Azt is elmondta, számottevő érdeklődést mutat a piac az elektromos teherautók iránt. Számos potenciális ügyfélben kérdések merülnek fel az új technika jelentette lehetőségekről, valamint arról, az miként befolyásolhatja az ő működésüket.

– Azért, hogy az átállást biztonságossá és zökkenőmentessé tegyük, átfogó megoldásokat kínálunk a vezetési ciklusok, a terhelhetőség, az üzemidő, a hatótávolság és az egyéb paraméterek tekintetében. Egy ilyen megoldás magában foglalhat mindent az útvonal elemzésétől és az akkumulátor optimalizációjától egészen a javításig és a finanszírozásig – mondta Jonas Odermalm, a Volvo FL és Volvo FE típusok termékstratégiai vezetője.

A fenntartható városfejlesztésre törekvő települések kihasználhatják a villamosított áruszállítás előnyeit az elektromos járművekkel

A Volvo Group emellett érintett különböző projektekben, amelyek a nehézkategóriás elektromos járművek akkumulátorainak második életet biztosítanak statikus energiatárolóként. Még nem oldották meg az akkumulátorok kezelésével kapcsolatos összes kérdést, ám dolgoznak a csoporton belül és egyéb szereplőkkel egyaránt a fejlesztések előmozdításán, valamint a szükséges megoldások megalkotásán.

Az új Volvo FL Electric első példányai most állnak munkába az ügyfeleknél Göteborgban, a Volvo Trucks otthonában. Az első két Volvo FL Electric teherautót a Renova hulladékgyűjtő és újrahasznosító vállalat, illetve a TGM fuvarcég üzemelteti majd.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!