Bemutatta közös éjszakaijárat-struktúráját az ÖBB és a DB

iho/vasút   ·   2016.10.07. 18:45
400px_obb_nightjet

A DB még tavaly decemberben jelentette be háló- és fekvőhelyes kocsikból álló, valamint autószállító éjszakai járatainak tervezett leállítását. A szolgáltatások felfüggesztését azzal magyarázták, hogy a kilencvenmillió eurós bevétel ellenére a veszteség harmincegymillió euró. A lépés az idei menetrendváltással, december tizenegyedikétől realizálódik. Az ÖBB lecsapott a piaci lehetőségre: számos útvonalat vesz át, amihez a DB Németországon belül három új útvonalon – Frankfurt és Amszterdam, Lipcse és Prága, valamint Ulm és München között – biztosít csatlakozást hagyományos IC- és ICE-szerelvényekből álló éjszakai járatokkal.

Az ÖBB hat új nemzetközi útvonalon vezetheti be Nightjet elnevezésű éjszakai járatait (forrás: IRJ)

A DB szerint a két vasúttársaság éjszakai járatai széleskörű utazási igényt fognak tudni kielégíteni, mind a DB kényelmes üléseket biztosító IC- és ICE-vonatai, mind pedig az ÖBB hagyományos fekvő- és hálókocsijai által. Az ÖBB a napokban bejelentett új, Nightjet elnevezésű szolgáltatása a szeptember végén bejelentett háromhoz képest hat új viszonylatra érkezik, összesen pedig tizenöt Nightjet-viszonylat indul, ráadásul ezek közül nyolc autók és motorkerékpárok szállítását is lehetővé teszi. Új útvonalként szerepel a Hamburg–Berlin–Freiburg–Bázel–Zürich, a naponta autó- és motorkerékpár-szállítást nyújtó Hamburg–München–Innsbruck, a hetente háromszor járműszállítást biztosító Düsseldorf–München–Innsbruck, a München–Villach–Velence, a München–Salzburg–Villach–Firenze–Róma, valamint a München–Salzburg–Villach–Verona–Milánó.

Az új éjszakai járatokhoz szükséges megfelelő kocsiparkhoz az ÖBB negyvenmillió euró értékben negyvenkét háló- és tizenöt fekvőhelyes kocsit vásárol meg a DB-től, valamint korszerűsíti saját járműveit is. Az ex-német kocsik által az ÖBB saját, korosodó járműveit is lecserélheti a Bécs–Bregenz és a Graz–Feldkirch–Zürich útvonalon közlekedő éjszakai járatain. Az Osztrák Szövetségi Vasútnak jelenleg Németország, Ausztria, Svájc és Olaszország között vannak közvetlen éjszakai járatai – számol be az International Railway Journal.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek