Bemutatták a gyorsvonati sínpárducokat Csehországban

Korcsmáros Gábor/Prága   ·   2015.07.08. 11:15
IP_kiskep

Egy új párducfajta van éppen elterjedőben a cseh vasúton. A nemzeti személyszállító vasúttársaság, a Cseh Vasutak újfent vonatokat vett, megint a hazai gépipari gyártótól, a Škoda Transportationtől. Tíz ötkocsis és négy háromkocsis villamos vonatot szereznek be a csehek, amelyekkel megint csak növelik az utazás komfortját további gyorsvonati távolsági vonalakon. A szerződés értéke eléri a 2,6 milliárd koronát (hozzávetőlegesen harminc milliárd forint).

(fotók: České dráhy)

Az InterPanter névre hallgató új vasúti járművek konstrukciójukban a már jól ismert és bevált RegioPanterekhez állnak közel, amelyeket a regionális közlekedésben használnak, de ezekhez képest néhány változtatást azért végeztek rajtuk. A szerelvények méreteiket tekintve megegyeznek a RegioPanterekkel, viszont néhány műszaki megoldást tekintve eltérnek tőlük. Mivel az InterPantereket közép és hosszú távolságokra közlekedő gyorsvonatokon vetik majd be, ennek megfelelően kevesebb ajtót építenek be és kényelmesebb üléseket is kapnak. A szerelvény ötkocsis változata 292 ülőhelyet kínál másodosztályon (plusz 16 lehajtható ülés), első osztályon pedig negyvenkettőt. A rövidebb, háromkocsis változaton 162 (plusz 13 lehajtható ülés) ülőhely lesz a második kocsiosztályon, a komfortosabb első osztályon pedig huszonöt ülőhely lesz. Az ötkocsis Panteren tizenöt, a háromkocsis kistesón pedig tíz kerékpár fér el.

Másodosztályú szakasz a vonaton

A vonatok a 25 kilovolt 50 herz, valamint a 3 kilovoltos feszültségrendszer alatt képesek közlekedni, maximális sebességük 160 kilométer per óra. A kocsiszekrény tömege a nagyobb alumíniumelemeknek köszönhetően valamivel kisebb lett, mint az elődjének. A szerelvények felszereltségét tekintve teljesen megfelelnek a kor követelményeinek, alap felszereltségnek számít már a wifi is. Ezen kívül természetesen légkondicionált a szerelvény, akadálymentesített, beleértve a WC-ket is, elektromos utastájékoztató rendszer és elektromos helyjegykijelző rendszer is működik a vonaton, az ülések dönthetőek a második kocsiosztályon is. Gyermekekkel utazók részére is van kijelölt tér.

Első osztályú szakasz; a teljes szerelvény termes elrendezésű, átjárható

Érdekesség, hogy a vonat nevét egy közös gyártó és vevő által szervezett versenypályázat alapján választották ki. Erre összesen 5 097 elnevezés érkezett, amelyekből a szakbizottság választotta ki a legmegfelelőbbet. A nyertes pályázó egy IN100 hűségkártyát kapott a Cseh Vasutaktól, ami egy éves ingyen utazásra jogosítja a tulajdonosát (ennek értéke 19 ezer 990 korona, azaz 220 ezer forint).

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk!

Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!

Kapcsolódó hírek