Megérkezett Budapestre az első két alacsonypadlós,légkondicionált Karsan típusú midibusz. A típusból a BKK tizenhatot szerez be, amelyek hamarosan leváltják a Budai Várban közlekedő elavult járműveket. A járműveket a Budai Vár és környéke közlekedésének fejlesztését célzó európai uniós támogatásból vásárolták. A légkondicionált Karsan midibuszok harminckilenc utast szállíthatnak, az ülőhelyek száma huszonhárom és EURO6-os környezetvédelmi besorolású dízelmotorral szerelték őket. A járműveket a 16-os vonalon vetik majd be. A midibuszokat Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettes, Nagy Gábor Tamás, az I. kerület polgármestere, Dabóczi Kálmán, a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója és Vançın Kitapçı, a Karsan Pazarlama ügyvezető igazgatója mutatta be a Szentháromság téren.

A Karsan és az S91-es a Várban<br>A képre kattintva galéria nyílik!<br>(fotók: Vörös Attila)

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK Zrt.) mint a főváros közlekedésszervezője az I. kerületi önkormányzattal együttműködve nyílt tendert írt ki midibuszok beszerzésére 2014-ben. A beszerzésen a török Karsan Otomotiv Sanayii ve Ticaret A.S. (Karsan A.S.) 870 millió forintos ajánlata nyert, mely a járműveken kívül a szükséges járművezetői képzést, valamint a tartalék és a pótalkatrészeket is tartalmazza. A megajánlott ATAK típusú midibuszok szállítói szerződését a nyertes ajánlattevővel 2014. szeptember 8-án írták alá, azonban az csak a forrás rendelkezésre állásával léphetett hatályba 2015 márciusában. Az uniós támogatást megítélő Nemzeti Fejlesztési Kormánybizottság pozitívan döntött: a projekt a Közlekedés Operatív Programból (KÖZOP) megvalósítható, tehát elkezdődhet a midibuszok szállítása. A támogatás összege 909 millió forint, amit teljes egészében az Európai Unió biztosít. Az új dízel midibuszokat a BKV Zrt. fogja üzemeltetni. Ha a szükséges források rendelkezésre állnak majd, akkor további huszonnégy midibuszt tudnak lehívni a török szállítótól.

Sakir Fakili budapesti török nagykövet és Vancin Kitapci, a Karsan Pazarlama ügyvezető igazgatója adja át Dabóczi Kálmánnak, a BKK vezérigazgatójának az átadás emlékplakettjét

Az egykori kilencven járműves fővárosi midibuszflotta 2015-re huszonnyolc tagúra apadt, közülük mindössze huszonegy állhat nap mint nap forgalomba. Jelenleg egy negyven tagú midijármű-állomány fenntartása lenne indokolt, de akár hatvan midibusz üzemeltetése is racionális lehet Budapesten. Ebben jelent nagy előrelépést a mostani fejlesztésen kívüli további két, midibuszok beszerzésére kiírt tender is. Az egyik nyertese az Orangeways, ők S91-eseket hoznának a várba. A hosszas kínlódás után idén aláírt szerződésnek hála 2016 júniusában harmincöt S91-es (Rába gyártás, de lényegében a Molitus hasonló típusjelű járművével azonos) érkezik Budapestre. Idén júliusban pedig elektromos midibuszok beszerzésére írtak ki tendert.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!