Egy európai uniós rendelet szerint az áprilistól uniós piacra kerülő gépjárművek csak akkor kapnak típusbizonyítványt, és lehet azokat forgalomba helyezni, ha az eCall rendszerhez szükséges fedélzeti egységgel rendelkeznek. Az eCall segélyhívó rendszer a meglévő - rendőrség által működtetett - 112-es egységes segélyhívó rendszerhez kapcsolódik.

Hatala József, a Magyar Autóklub elnöke a rendszert bemutató sajtótájékoztatón azt mondta: az automata segélyhívó rendszerek bevezetése a mobilizáció, s az emberi élet megmentése területén mérföldkövet jelent. Teljes kiépítésével, a gyors segítségnyújtás révén jelentősen csökkenhet a halálos balesetek, illetve a súlyos szövődményekkel járó balesetek száma. A rendszer magyarországi felelőse a Magyar Autóklub. Hozzájuk futnak be elsőként az adatok, így a téves riasztásokat is kiszűrik majd. Ha az operátoruk megbizonyosodott arról, jogos a hívás, továbbítják az adatokat a 112-nek.

Hablicsek Nikoletta, az Országos Rendőr-főkapitányság Ügyeleti Főosztályának vezetője elmondta: a rendőrség által működtetett 112-nél elvégezték az informatikai teszteléseket, s személyi állományt is felkészítették az eCall rendszer használatára. A rendszer olyan eseteknél kiemelten hasznos, amikor éjszaka, illetve nem látható területen történik baleset, ha például árokba borul egy jármű. A három készenléti szerv - a rendőrség, a mentők és a katasztrófavédelem abban állapodott meg, hogyha nem sikerül hangkapcsolatot felvenni a gépjárműben ülőkkel, akkor mindannyian a helyszínre küldik egységüket.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!