A múlt év december tizedikei avatás óta eltelt száz napban 1,2 millióan vették igénybe az új vonalszakaszt. Ez több, mint kétszerese a múlt év azon időszakában mért utasszámoknak, amikor az új pálya még nem volt üzemben.

Mindez úgy jöhetett létre, hogy az ICE-k által megmozgatott napi tízezer ülőhely számát a kétszeresére emelték. Ennek hatására az ülőhely-kihasználtság enyhén emelkedett, 55 százalékra. A kevesebb helyen megálló ICE-Sprinterek esetében hetvenszázalékos az átlagos ülőhelyfoglaltság. Ezek a vonatok reggel hatkor, délben és este hatkor indulnak mindkét végállomásról, majd négyórás út után érik el céljukat. Decembertől irányonként még két-két Sprinter indítását tervezik, reggel nyolckor és délután négykor. Az utasok mindenesetre kitartóak, már most is naponta tizenegyezer jegyet adnak el a vonalra.

Próbaszerelvény az elkészült, de még üzemen kívüli vonalon (fotó: dpa)

A megnyitójáratokat kísérő első botrányok után a vonalon a menetrendszerűség 90 százalékon stabilizálódott, ami lényegesen jobb érték az országos 80,4 százaléknál. Amint arra emlékezhetünk, a megnyitás napján a vendégekkel teli szerelvények több órás késéssel érték el céljukat, majd néhány nappal később ismét teljesen összeomlott a vonalon a menetrend. Mint azóta kiderült, a vészfékezéséket a sebesség-ellenőrző rendszerben lévő, mindaddig észre nem vett hibás kapcsolás okozta, amely 350 kilométer per órásnál gyorsabb tempót regisztrált, ezért léptette működésbe a vészfékeket. A szakemberek körében ez már korábban is sejthető volt, a projektvezető még a megnyitás előtt úgy nyilatkozott, hogy az Alstom beszállítóinak még várhatóan sok dolguk lesz a biztosítóberendezéssel.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!