Továbbra sem tudni, a kormányzat hogyan akarja megoldani az építendő új dél-budai centrumkórház közlekedését. Annyi azonban most kiderült egy MTI hírből, hogy pályázatot írnak ki az említett és még két másik fővárosi centrumkórház fejlesztésére.

A távirati iroda Cserháti Péterre hivatkozik. Az Egészséges Budapest Program miniszteri biztosa az M1 tévécsatornán azt mondta, a dél-budai intézmény építésének része az infrastruktúra és a közlekedési kapcsolatok kialakítása is.

Majd egyszer talán tovább megy a metró is (fotó: Vörös Attila)

A dél-budai szuperkórház létesítésére felmerült Kelenföld vasútállomás környéke. Mondani sem kell, hogy ez a helyszín ideális lett volna közlekedési szempontból. Mégis az a döntés született, hogy a Dobogó nevű helyre épüljön, ahova gyakorlatilag nem vezet közösségi közlekedés. Még tavaly augusztusban úgy foglalt állást az érintett XI. kerületi önkormányzat, hogy nagy kapacitású kötöttpályás kapcsolatot kell építeni a kórházhoz.

Kézenfekvő lenne a 4-es metrót meghosszabbítani, ahogy létezik is a terv erre egészen a Virágpiacig. Sőt, a meglévő terveken nem is kellene változtatni. A Kelenföld utáni első állomás, amely a Gazdagréti lakótelep alján lenne, olyan közel van (pontosabban lesz majd egyszer) Dobogóhoz, hogy egy gyalogos felüljáróval közvetlenül ki is lehetne onnan szolgálni. Ez azonban távoli jövőidő, a virágpiaci hosszabbításról nincs szó manapság.

El tudjuk képzelni, hogy fönt villamosok járjanak keresztben? (fotó: Indóház)

Amikor tavaly téma volt az új kórház, valamiért a villamos kapta a legtöbb teret a nyilvánosságban. Anélkül azonban, hogy konkrétan kiderült volna, melyik vonalat is lehetne Dobogóig hosszabbítani. Talán nem véletlenül. A Kelenföldön végállomásozó vonalak közül egyiket sem volna egyszerű átvarázsolni a pályaudvar túloldalára. Persze nem is lehetetlen a feladat, akár egy reprezentatív, az állomás felett átlibbenő villamos-felüljáróban, akár egy az Etele téren délre forduló, a vasútvonalak alatt átbújó, Őrmezőt is feltáró vonalhosszabbításban gondolkozunk. Mindenesetre az 1-es villamos most odaépülő végállomása semmilyen módon nem vesz tudomást egy esetleges későbbi továbbépítésről.

Ha nem is tudni honnan, hogyan, de azt már igen, hogy hova mehetne a villamos: időközben döntés született arról, hogy a kórháznál ki kell hagyni egy villamosvégállomás helyét. Ez persze nem azt jelenti, hogy meg is kell hamarosan építeni azt a bizonyos végállomást.

Összefoglalva tehát: a dobogói centrumkórházat úgy kívánják létrehozni, hogy később akár metróval, akár villamossal meg lehessen közelíteni. Könnyen lehet azonban, hogy a kórház megnyitásának pillanatban egyik kötöttpályás eszköz sem áll majd rendelkezésre, az új intézmény közösségi közlekedését egy ideig csupán buszokkal oldják meg.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!