Elképesztő tempóban dolgoznak a 40a vonal felújításán. Napról-napra változik a látkép, jelenleg pedig egy igazán gyors munka zajlik: fektetik az új jobb vágányt. A művelet a következőképp zajlik: pőrekocsikon érkezik a régi bal vágányon a betonaljakkal rakott szerelvény, ezeket klasszikus sárga munkagépekkel rakodják le a már meglevő új alépítményre. A betonaljakra aztán ráemelik a már szintén helyben levő hosszúsíneket, csavarozás és íme, kész is (majdnem) a pálya. Persze még sok teendő van ezzel, szabályozás, további anyagolás és társai. De tény, hogy egy nap különbséggel kilométernyi új sín várta a további beavatkozást.

Finom szendvicsben cammog a szirénahangú Bobó Barosstelep megálló felé Budatétényben. A képre kattintva galéria nyílik Vörös Attila fotóiból!

Az anyagolásban a Kárpát Vasút dolgozik: a kék 127-es Bobóval és az 502-es Jenbacher motorkocsival (!) mozgatják a betonaljas pőréket, hosszúsínszállítmányokat. Korábban megírtuk, hogy a Kárpátnak nagyon sok a munkája, minden vontatójárműre szükségük van, több gépet bérelnek is. Mivel egyszerre a vonal több részén is dolgoznak, két-három helyen is ott kell hagyni a betonaljakkal rakott kocsikat a lepakoláshoz. A praktikus kocsimozgatás érdekében sokszor láthatunk példát szendvicses mozgásra, azaz hogy a mozgatandó szerelvény közepén dolgozik a mozdony.

Két lerakott pőrével tol vissza Nagytétény-Diósd irányából az egyik kárpátos Jenbacher

Az átépítés jelen szakaszában Nagytétény-Diósd állomás teljesen szét van robbantva, ezért néhány hétig a Brenntag-iparvágány sem érhető el. A vonalhoz kapcsolódó iparvágányokon egyébként igyekeznek folyamatosan fenntartani a kiszolgálás lehetőségét. Kell is, mert nem ritkán elég sok teherkocsi összejön.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!