Gázüzemű autóbuszok az ország több városában közlekednek már, igen jó üzemeltetési tapasztalatokkal – jelentette ki Domanovszky Henrik, a Magyar Gázüzemű Közlekedési Klaszter Egyesület (MGKKE) elnöke. Budapest, Kaposvár, Zalaegerszeg, Szeged és Miskolc közlekedési cégei akár negyven százalékos megtakarítást is elérnek az alternatív hajtású járműveikkel, és például Miskolcon a CNG-buszflotta üzembe helyezése óta 66 tonnával kevesebb nitrogénoxiddal szennyezték a levegőt.

Az autóbuszokon kívül egyre nagyobb a kereslet a CNG-hajtású haszonjárművek iránt is. A Fővárosi Közterület-fenntartó Zrt. 2014-ben vásárolt negyven, gázüzemű Iveco Stratis teherautót a szelektív hulladékszállításra, egyikük a mérések szerint ez idő alatt 24 ezer 300 kilométert futott, ezalatt 15,7 tonna földgázt használt el. Mivel a hulladékgyűjtésben visszaigényelhető a gáz jövedéki adója, ezzel további megtakarításokat értek el.

CNG-üzemű hulladékszállító jármű az FKF-nél<br>(forrás: MGKKE)

A Magyar Posta egyelőre a tesztüzemnél tart – folytatódik a MGKKE sajtóközleménye. Egy Iveco Hi-Road típusú, CNG-üzemű nyerges vontatót próbáltak ki két hónapon át. A jármű a Budaörs–Fót–Szolnok–Kecskemét–Szeged és a Fót–Budaörs–Székesfehérvár útvonalon szállított postai küldeményeket, összesen 22 ezer 183 kilométert tett meg, 100 kilométerenként 16,98 kilogramm sűrített földgázt használt fel, azaz a földgázüzemű teherautó üzemanyagköltsége 35 százalékkal alacsonyabb egy hasonló kategóriájú dízel üzeműénél.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!