Sajnos egyre ritkábban látni dolgozni a MÁV-Start Púposait. Nincs is túl sok hadrafogható: Hatvanban és Celldömölkön kettő, Záhonyban egy klasszik és három remot. A celldömölkiek (408 201, 203) állomási tartalékként és helyi kiszolgáló tehervonatok élén rotyognak, a záhonyi gépek (408 113, 301, 302, 303) az átrakó körzetben és néha a nyírmadai koromvonat élén találhatóak meg. Az egyik hatvani gép a ferencvárosi segélyvonat beosztott mozdonyaként tengeti mindennapjait, a másik a hatvani fűtőházban várja a csodát. Nagyon ritkán ráteszik egy-egy pályafenntartó menetre vagy a környék tolatósaira, de csak ha már végképp nincs másik alkalmas gép (Szergej, remot Dácsia).

Az Electrolux iparvágányáról húzza ki tehervonatát a 235-ös Púpos. A képre kattintva galéria nyílik Vörös Attila fotóiból

A hatvani Púposok (408 224, 235) hagyományosan legnagyobb szereplési esélye a répaszezon, ilyenkor a fűtőháznak plusz egy nagydízelt ki kell adnia a jászsági répavonatokra. Ha a 108-as és a 127-es Szergej közül az egyik revíziós, esetleg Szolnokon ragad, akkor a jászberényi tolatósra jó eséllyel jut Púpos. Kedden is ez történt: a 127-es a fűtőház vendége volt, a 108-as répázott, a 320-as remot Dácsia a salgótarjáni tolatóst vitte, a jászberényit pedig a nemrég szépen lefestett 235-ös Púpos.

Jászberényben az Electrolux adja a forgalom zömét, néha sóder érkezik és ritkán gabonát is adnak fel. A tolatós gépe dél körül szokott megfordulni az üzemben, több-kevesebb eltolható oldalfalú kocsit cserél ki.

Nézzék meg videónkat is a 235-ös keddi munkájáról! A viharos szél miatt a hang sajnos nem túl jó, de biztos elhiszik, ha azt mondom, szívet melengető a 235-ös duruzsolása.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!