Itt a nyár, megkezdődött a szokásos vágányzár a 142-es, Budapest–Lajosmizse–Kecskemét vonalon. A korábbi években is a nyári szezonban dolgoztak itt, praktikusan, hiszen a balatoni forgalomban szükség van az egyébként itt dolgozó Desiro motorvonatokra. Van egy olyan érzésünk, hogy addig nem fognak nyáron a 142-esen az utasok zavartalanul vonatozni, amíg nem készül el az esztergomi vonal villamosítása. Ha már a 29-es vonal villamosítása nem nagyon halad... De legalább kalapálják a pályát – rá is fér, botrányos, méltatlan állapotban van a lajosmizsei „elővárosi vicinális”. Az idei vágányzár június 17-étől július 9-éig tart, ez idő alatt Kőbánya-Kispest és Dabas között csak munkavonatok járnak a 142-esen, az utasokat pótlóbuszok szállítják.

A kiürített kocsikkal döcög Gyál alatt Ócsa felé a Kárpát Vasút munkavonata. A képre kattintva galéria nyílik Vörös Attila fotóiból

A Kapella vágányzári információi szerint a következő munkát végzi a MÁV FKG Kft.: vágány átépítés, hosszúsínlehúzás, hosszúsíncsere, vasbetonalj-csere, peronépítés, útátjáró csere. Csütörtökön a Kárpát Vasút 052-es Bobója érkezett Lajosmizséről négy köves kocsival Pestszentimrére, ahol többszöri utántöltést követően szórta el az anyagot. A kocsik rakodását Ócsán végezték, így Ócsa és Pestszentimre között végre volt némi forgalom.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!