Több forrás (kétes) értesüléseivel ellentétben nem a metró épülete lett volna, ám Kőbánya központjának átépítéséhez a metró tervei is kapcsolódtak – más kérdés, hogy a tervezett szárnyvonal végül papíron maradt, nem utazhatunk a Stadionoktól a Hungexpo érintésével Kőbánya szívébe. Az összes többi beruházás megvalósult a hetvenes–nyolcvanas évek fordulóján: a régi házakat lebontották, a Kőrösi Csoma Sándor utat a villamossal együtt új nyomvonalra helyezték, a régi útból sétány lett, és felépült a lakótelep is – a várható forgalom mértékéhez igazodva, aluljáróval.

A Kőrösi Csoma Sándor út felőli oldal még épnek tűnik. A képre kattintva galéria nyílik (a szerző felvételei)

A szebb napokat látott szolgáltatóház magántulajdonban levő részeit a kőbányai önkormányzat 2016-ban vásárolta meg, a bontásról, Kőbánya központjának rendezéséről ezután határoztak. Ki kell emelnünk azonban újra és újra: a most már lassan eltűnő épület csupán lazábban kapcsolódhatott volna egy tervezett metróberuházáshoz, szerves részeként sohasem kezelték. Elég nagy bátorság is lett volna ilyenről évtizedekkel korábban dönteni ott, ahol egy metróvonal egy másik metróvonalat a korábban kiépített szerkezetek ellenére mégsem alulról, hanem felülről keresztez.

Amióta pedig félszívű tarifaközösség is fut BKSZ-néven, a Nyugati pályaudvarról átlagosan húszpercenként kötöttpálya segítségével is Kőbánya központjában lehetünk, az országban kevés helyen van a vasút olyan jó pozícióban, mint itt.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!