Hiába csendes és tiszta az elektromos autó – olvastuk a Bosch blogján – ha a működéséhez szükséges áramot nem környezetbarát módon állítják elő. Egy friss tanulmányból kiderül, hogy a szintetikus üzemanyagok alkalmazásával akár ez is megvalósítható. Németország például 2050-ig a 2016-os kibocsátási értéknek háromszorosával, azaz 2800 milliárd tonnával kevesebb széndioxidot juttatna a levegőbe, ha a szintetikus üzemanyag előállítását és forgalmazását a tervezett ütemben sikerül megvalósítani. A cél a károsanyag-kibocsátás nélküli belsőégésű motorok megvalósítása.

(forrás: Bosch)

Az elektromos autók térhódításával – az áram előállításának körülményein kívül – egyetlen probléma van: járművek tömege (hajók, repülőgépek, mozdonyok) használna továbbra is belsőégésű motort, amelynek kibocsátásai szennyeznék a környezetet. Szintetikus üzemanyagok már most, napjainkban is előállíthatók. A gyártási folyamatban létrehozott hidrogén üzemanyagcellás járművek meghajtására alkalmas, a további lépésekben elkészülő üzemanyag belsőégésű motorok, repülőgép-turbinák hajtására használható. A szintetikus üzemanyag nem kíván komolyabb átállításokat, kémiai szerkezete és alaptulajdonságai a benzinéhez hasonlók. Jelenleg ugyan drága az előállítása, de a tömegtermelés felfutásával 1–1,4 eurós literenkénti árral számolnak a szakemberek.

A motorizáció terjedésével merült fel az üzemanyag mesterséges előállításának ötlete is. Németországban az 1920-as, az Egyesült Államokban az 1950-es években dolgoztak ki különböző eljárásokat a szintetizálásra. Akkoriban mindenhol a kibányászott szén volt az alapanyag, a jelenlegi törekvések a földgázból előállított mesterséges üzemanyagok gyártását vizsgálják.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!