Marosvásárhely néhány órával beelőzött: a Maros megyei tanács elnöke, Péter Ferenc, a vásárhelyi repülőtér fejlesztése mellett leginkább elkötelezett helyhatósági vezető, már délelőtt bejelentette, október 27-étől naponta repül a Wizz Air Budapest és Marosvásárhely között. A járatok Budapestről 14:15-kor indulnak Marosvásárhelyre, és 16:45-kor indulnak vissza Budapestre. Péter Ferenc elmondta, a döntés a közlekedés megkönnyítése mellett azért is fontos, mert így már turisztikai szempontból is jobban megközelíthetővé válik Székelyföld és Közép-Erdély. A budapesti repülőtérről 47 ország és 133 desztinációjával javul a légiösszeköttetés.

A Magyar Hang a hírrel kapcsolatban arra emlékeztetett, tíz évvel ezelőtt Budapestről volt napi két járat (reggel és este) Kolozsvárra, heti hat (!) Malév-járat Marosvásárhelyre és heti három Wizz Air ugyanoda. Ehhez képest jelenleg Kolozsvár és Budapest között nem repül egyetlen légitársaság sem, Marosvásárhelyre pedig van összesen heti két Wizz Air-járat. Gulyás Gergely kancelláriaminisztert áprilisban megkérdezték arról, hogy miközben az állam anyagilag is támogatta a légitársaság öt nyugat-balkáni járatának elindítását, miért nem teszi ezt meg az erdélyi járatok esetében? A válasz: „A kormány azt szeretné, ha napi egy járat indulhatna Székelyföldre”.

A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren tartott kora délutáni sajtótájékoztatón először Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter beszélt a légiközlekedés általános jelentőségéről Magyarországnak, illetve arról, hogy pragmatikus a kormány részéről fenntartani az együttműködést a légitársaságokkal, ha az egybeesik a nemzeti érdekkel. Ennek jegyében ismertette a tárcavezető a vásárhelyi kapcsolat paramétereit, vagyis hogy a jelenlegi 35 ezer helyett 132 ezer utasnak nyújt lehetőséget a repülésre a két város között.

A magyar gazdasági érdekek jegyében beszélt Szijjártó a kazanyi járatnyitásról, amely Magyarországot és az Orosz Föderáció egyik legfejlettebb régiójával köti össze heti két járattal, a MOL ottani partnere a cég olajmennyiségének húsz százalékát szállítja.

Váradi József jelezte, mint a legnagyobb hazai légitársaság, a Wizz időnként egyezteti prioritásait a kormánnyal. A cég idén negyvenmillió utast szállít, a flotta 114 gépből áll, amelyek 44 ország 147 városába viszik az utasokat. A rendelési listán 273 példány szerepel az A320-as gépcsalád tagjaiból, amelyeket a Wizz-vezér a kor leghatékonyabb repülőgépeként minősített.

Említette a nemrég Párizsban aláírt megállapodást a 8000 kilométer hatótávolságú XLR-ek beszerzéséről, sőt, azt is mondta, hogy ezek a gépek leszállás nélkül repülhetnek Budapestről akár New Yorkba, akár Indiába, de korábbi nyilatkozataihoz hasonlóan most sem volt hajlandó megjelölni a biztos desztinációkat, szavai szerint erre még 2-3 évnyi gondolkodási idő áll rendelkezésére a légitársaságnak.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!