A lezuhant géphez hasonló 310-es, a Continental-motorokat egyes változatoknál háromágú légcsavarral szerelik

Az N1246G lajstromjelű kétmotoros Cessna T310Q típusú, hatszemélyes, kétmotoros gép a kaliforniai Riverside város repülőteréről szállt fel, és röviddel a start után, helyi idő szerint a délutáni órákban, a pályától mintegy fél-egy mérföldre északkeletre, egy lakóövezetre zuhant. A gépen utazó öt személy közül egy élte túl a balesetet, a felrobbant gép okozta tűzben két ház leégett, egy ember súlyos sérülést szenvedett.

A Cessnát 1974-ben gyártották, az eddigi jelentések szerint jelenlegi tulajdonosa, egy San Joséban élő férfi, Hijazi Nouri vezette, aki 2007 óta használta a gépet. A helyi tűzoltók úgy tudják, hogy két felnőtt és három tizenéves fiatal utazott a gépen, utóbbiak egyike, egy lány élte túl a szerencsétlenséget.

A Riverside repülőtér és környéke

A gép felszállás után fordult észak felé, hogy megtegye San Joséig a mintegy két órás utat, de a fordulóból lecsúszott, füstöt vagy tüzet a szemtanúk nem láttak a zuhanás előtt, a pilóta rádióforgalmazásáról, esetleges vészjelzésről nincs hír.

Mindeközben a Melbourne-ben történt múlt heti Beechcraft-zuhanás kapcsán a kiderült, hogy a szerencsétlenül járt gép pilótájával szemben a baleset idején is vizsgálat zajlott, méghozzá egy 2015-ben történt majdnem-ütközés kapcsán. A pilóta, Max Quartermain, a feltételezések szerint a Victoria-Alpokban felhős időben repült a gépével, amikor elromlott a GPS-e, és a gépét a Mount Hotham repülőtér közelében a leszállóirányon közeledő másik gép irányába fordította, a két repülőgép között csak kilencven méter függőleges elkülönítés maradt, a másik gépen tizennyolcan voltak.

Quartermain ugyanakkor tavaly első kísérletre megbukott és csak másodszorra sikerült megújítania az alkalmassági teszt során a szakszolgálati engedélyét.

Az ausztrál hatóság kivizsgálói szerint nagyon nehéz lesz a baleset pontos okát megállapítani, mert a felszállóban lévő gép tartályaiban sok volt az üzemanyag és ez nagyon erős tüzet okozott. Azt mindenesetre egy Melborurne-i szakértő elmondta, a King Air nagyon erős és megbízható gép, több ezer repül belőle szerte a világon, és mindenütt megbízható szerkezetnek tartják.

Az egyik hajtómű elvesztése felszállás közben minden pilóta számára nagyon nehéz helyzetet jelent, tette hozzá a szakértő. Ugyanakkor az internetes felületeken a gépet repülő pilóták azt mondják, az egyik hajtómű leállása esetén a King Air biztonságosan képes lehet egy hajtóművel is a levegőben maradni, de ilyenkor kétségkívül nehéz irányítani a gépet és tartani a magasságot.

A baleset óta előkerült videofelvétel tanúsága szerint a Beechcraft valójában nem belezuhant, hanem magasságát veszítve gyakorlatilag belerepült a szerencsére még üres bevásárló központba, így csak a gép pilótája és négy amerikai utasa vesztette életét.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!