Comair-737-es balesete Dél-Afrikában

iho/repülés   ·   2015.10.27. 16:15
400px_comair737

A Traveller24 portál arról ír, hogy egy szemtanú beszámolója alapján a baleset váratlanul jött. Az utasok arra lettek figyelmesek, hogy a Port Elizabeth-ből érkező gép vízszintesen a szokásosnál nagyobb szögben ért földet, majd alkatrészdarabok és szikrák repültek szét, ahogy a bal szárny és a baloldali hajtómű végigszántotta a kifutót. A szemtanú szerint a bal szárny lényegében levált a gép törzséről.

A sikeres megállást követően a gép kapitánya jelentette be, hogy a bal főfutó kitört. A reptéri tűzoltók azonnal a helyszínre értek és elkezdték locsolni a heves súrlódástól felhevült Boeinget, amelyet az utasok vészcsúszdán hagyhattak el. A gépen tartózkodó kilencvennégy utas és hatfős személyzet közül nem sérült meg senki. Az érintett futópályát azonnal lezárták. Az incidens kivizsgálása alatt a légikikötő csökkentett kapacitással üzemelhetett, a járatok átlagban fél órát késtek.

A BA-festésű Comair-gép bal főfutója landolás közben összecsuklott, emiatt a repülő a szárnyon és a hajtóművén siklott végig.<br>(fotók: Warren Mann)

A Comair közleménye szerint október 26-án, helyi idő szerint dél körül a BA6234-es járat a szokásos leszállási procedúrát hajtotta végre. Másodpercekkel azután, hogy a gép kerekei a futópályát érintették, a pilóták szokatlan vibrációt érzékeltek, majd a bal főfutó összecsuklott.

A balesetben érintett repülő a British Airways-leány dél-afrikai Comair légitársaság által üzemeltetett, ZS-OAA lajstromú Boeing 737-400-as. A British Airways-festéssel közlekedő gép 1993-ban hagyta el a gyárat.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Repülés Légiközlekedés

KLM: százötven nyári célállomás

iho/repülés   ·   2024.03.10. 12:00

A holland királyi légitársaság a nyári menetrendi időszakban hét százalékkal több ülőhelyet kínál az elmúlt év azonos időszakához képest, így a felkínált kapacitás minimálisan marad csak el az eddigi rekordot jelentő 2019-es szinthez képest.