A CRRC cégcsoport 2015-ben elért mintegy negyvenmilliárd dolláros árbevétellel a háta mögött, továbbá Kínában már eléggé elterjedt technológiájával kíván az európai piacokra belépni. A piacnyerést nem csupán termékeik eladásával, hanem befektetési, felvásárlási projektekkel, képviseleti irodák, iparági kutatóintézetek létrehozásával szeretnék elérni, ennek első lépése – az „egy öv, egy út” stratégia jegyében létrehozott budapesti képviseleti iroda. Ahogy a Nemzeti Befektetési Ügynökség nevében Holly Sára elmondta: Kína Magyarország teljes külkereskedelméből 3,7 százaléknyit képvisel, kínai tulajdonú cégeknél körülbelül tízezer ember dolgozik, a 2015-ben létrehozott 67 projekt relációs megoszlásából kimutatható, hogy a teremtett munkahelyek öt százalékát, azaz 723 új munkahelyet kínai vállalatok létesítették. A CRRC Urban Traffic leányvállalat és a Bank of China emellett stratégiai együttműködési nyilatkozatot írt alá a beruházásokkal kapcsolatos pénzügyi szolgáltatások levezénylésére.

A CRRC európai képviseletének megnyitóján a dísztábla avatásán középen Csu Csonghsziang, a CRRC Urban Traffic elnöke (a szerző felvételei)

Mi is voltaképpen az a technológia, amivel a CRRC Magyarországon keresztül Európába kíván belépni? Az úgynevezett szuperkondenzátor (vagy ultrakapacitás), amely egy, az akkumulátorokkal ellentétben nem kémiai, hanem fizikai úton történő energiatárolást takar. Ez a megoldás forradalmasíthatja a környezetbarát városi tömegközlekedést az anyagok jobb újrafelhasználhatósága, a kisebb ökológiai lábnyom -felhasználás segítségével.

A CRRC szuperkondenzátoros energiatárolási technológiája élenjáró jelenleg a világban: kizárólag ők gyártanak 30 000 farád kapacitású kondenzátorokat, ez a technológia a jobb időjárástűrő képesség mellett nagyobb hatásfokkal és hosszabb élettartammal dolgozik, mint a hagyományos akkumulátorok. A városi közlekedésen kívül fogyasztói elektronikákban, emelőbrendezésekben, fúrótornyokban, katonai és esetleg űrhajózási területeken is felhasználhatók.

Stratégiai együttműködés aláírása a CRRC Urban Traffic és a Bank of China között

Kínában jelenleg négy üzemük van, évi egymilliós gyártókapacitással, kutató-fejlesztő részlegük már a 60 000 farád kapacitású szuperkondenzátor fejlesztésén dolgoznak. A városi közlekedésben akár kötöttpályán, akár elektromos autóbuszokban felhasználható a technológia, a jelenleg például Kanton (Kuangcsou) városában üzemelő, felsővezeték nélküli villamosok alkalmazzák. A villamoskocsikat a megállókban, szó szerint másodpercek alatt töltik fel, ez az egy töltés nagyjából 8-10 kilométeres útra elég, legfeljebb hetven kilométer per órás sebességnél. A szuperkondenzátor előnye a lassú fel- és a gyors letölthetőség, azaz a megállók töltőállomásai nem jelentenek lökésszerű plusz terhelést az elektromos hálózatnak. Jelenleg Ausztriában, Grazban tesztelik a CRRC szuperkondenzátoros elven működő elektromos autóbuszát, Kínában több városban már sikeresen üzemelnek ezek a járművek.

A CRRC budapesti képviseleti irodájának megnyitásával kezdetben az európai piaci viszonyokat kívánja felmérni, a társaság célja a közlekedési lehetőségeken túl a mezőgazdaságtól a robottechnológián át az energiatermelésig terjedő széles skála lehetőségeinek felkutatása, együttműködési és felvásárlási lehetőségek keresése.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk! Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső idén újra elinduló Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!