Még vasárnapról hétfőre virradóra befutott Szabadkára az első vágánymező-szállítmány, amelyeket a Szabadka–Zenta vasútvonalon építenek be. A mezők Karlóca (Sremski Karlovci) környékéről származnak. Első szállítmányként összesen kilenc pár vagon érkezett. Négy pár kocsin betonaljas, a többin faaljas vágányt hoztak. A mezők 25 méteresek, kocsipáronként 100, illetve 125 folyóméternyi „vasút” érkezett. Ezzel az első fuvarral összesen körülbelül 1100 folyóméter. A szerelvénnyel jött egy a Platov daru is, ezzel rakodták le a vágánymezőket Szabadka teherállomáson a 12-es vágányra.

Nézze meg a szabadkai „depót” (a szerző felvételei)

Megírtuk, még idén megkezdődhet a zentai oldal teljes felújítása. Kern Imre szerbiai infrastruktúra-fejlesztési államtitkár elmondta: a közbeszerzési eljárásokat kiírták, és ha minden jól megy, akkor márciusban elkezdődik, és novemberig be is fejeződik a munka. Mindez azt jelenti, hogy az eddigi húsz–harminc kilométer per órás sebesség helyett nyolcvannal közlekedhetnek a személyvonatok.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!