Hogy miért is a bevezetőben említett „nem feltétlenül” kifejezés? A NIF Zrt. legújabb közleményében a Rákosrendező–Piliscsaba szakaszon télen már közlekedhet(né)nek villamos vontatású szerelvények. Akár – és most engedtessék meg egy kis álmodozás – lehetne betétjáratokat is közlekedtetni Flirttel.

A NIF közölte az épp aktuális ütemtervet is: ezek szernt az Istvántelken üzembe helyezett új vontatási transzformátor beüzemelése után, legkésőbb 2017 szeptember végéig alkalmasnak kell lennie a belső, Piliscsabáig tartó szakasznak a próbaüzemre, innen az Esztergomig tartó szakasz novemberre készülhet el. Piliscsaba–Esztergom között emellett új biztosítóberendezést is kell telepíteni, például Leányváron, Esztergom-Kertvárosban és az esztergomi végállomáson, de a belső szakaszon, Angyalföld állomáson is megérett a biztber a cserére.

Oszlopállítás Angyalföldön áprilisban (fotó: Kemsei Zoltán)

A dorogi keresztek megkönnyítésére Dorog és Dorog-Mészkőhegy között szintén év végére megépül a második vágány, Angyalföldön pedig elkészül a 14-es villamoshoz vezető új aluljáró és lift. A dorogi vontatási alállomás építését 2018 végére fejezik majd be.

A munkák természetesen vágányzárral is járnak, két augusztusi hétvégén (augusztus 5–7. és 26–28. között) a teljes vonalon autóbuszok pótolják a vonatokat. Ezen kívül augusztus 7–19., 21–25. között és augusztus 28-ától szeptember 8-áig a késő esti órákban kell buszozni.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!