Nem értik? Akkor elmagyarázom: találtam egy retró vasúti témájú fotót, aminek fő érdekessége az, hogy magyar hűtőkocsi-szerelvényt vontat a 027-028-as „Dvojicska”, azaz ikermozdony. Mivel mindenki szereti a retrót, ezért arra gondoltam, érdemes megosztani Önökkel ezt a fotót. A képen az akkor még E 479 1027-1028-as pályaszámú ikermozdony cibálta fel a MÁV hűtőkocsikból álló tehervonatát Szlovákia legmagasabban fekvő kétvágányú villamosított vasútvonalon található állomására, Csorbára. Mellette az E 669 3032-es pályaszámú iglói  „Rakanya” várja következő feladatát. A Rakanyák mai napig segédmozdonyokként szolgálnak Igló és Liptószentmiklós állomások között. Erre azért van szükség, mert az összetett pályaviszonyok miatt még egy mozdonyra szükség van a nehéz tehervonatok Csorbára való feljuttatásához. 1984-ben járunk, ekkor még a Dvojicskán katonazöld-világos krém színű kabát volt.

(fotó: railtrains.sk)

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!