A dán állami vasútügyi hivatal, a Banedanmark közölte, a Koppenhága és Ringsted közötti új építésű vasúti pályaszakaszon augusztus 23-ától áram alatt lesz a felsővezeték. Öt nappal később elkezdődnek a próbamenetek az új vonalon, amelyen a csúcssebesség 250 kilométer per óra lesz. 2019 nyarától ezen a vonalon bonyolódik majd a távolsági forgalom Koppenhága és Dánia déli és nyugati részei között.

A térképen a kék az új vonal (forrás: googlemaps)

A jelenleg hatvan kilométer hosszú vonal építését 2012-ben kezdték meg, beletartozik Ringsted állomás átépítése, valamint egy új állomás – Køge Nord – nagyjából a vonal felezőpontján. A jövő évi átadás után naponta 90 ezer utassal számolnak az új vonalon.

Hozzá kell tenni, a vonal építése során – eltérően sok más nagysebességű vonaltól – eddig sikerült a tervezett költségkereten belül maradni, és a határidőket is tartják. A vonal tervezésének alapleve volt, hogy a sűrűn lakott Dániában ne szeletelje tovább az összefüggő zöldterületeket, ezért a vonal – ahol csak lehet – párhuzamosan halad az E20-as autópályával.

Køge Nord látványos felüljárója (forrás: koegenordstation.dk)

Az új állomás, Køge Nord látványos eleme lesz a hosszú, egyik oldalán végig felsliccelt virsli, amely keresztbefekszik az állomás és a párhuzamos autópálya felett, a képek tanúsága alapján az itteni átkelés mindig egy nagy élmény lesz, bár a Kőbánya-Kispest által nyújtott élményhez semmiképpen sem lesz mérhető, azonkívül a jóval kedvezőbb szintvesztési adatok okán szerkesztőségünk egy emberként teszi le a voksot az előregyártott vasbeton-elemekből épülő, keretszerkezetű gyalogosaluljárók mellett.

Købánya-kispesti életérzések...

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!