Delta: majd mi!

iho/repülés   ·   2019.02.26. 16:15
delta_boeing0

Erről a Puget Sound Business Journalnak nyilatkozott Ed Bastian, az Amerikai Egyesült Államok második legnagyobb légitársaságának vezérigazgatója. A vezető erősen reméli, hogy a seattle-i gyártó hamarosan bejelenti a régóta várt, elsősorban a 757-esek pótlására szánt, új generációs típusát. – Ez egy nagyon komoly lehetőségnek ígérkezik a Deltának – tette hozzá Bastian.

Nem véletlen a várakozás: a cégnek 2020 után körülbelül kétszáz 757-es és 767-es cseréjéről kell gondoskodnia. A légitársaság kifejezetten szívesen lenne a típus legelső vásárlója. Ez persze nem véletlen, főleg, ha egy nagyobb darabszámos megrendeléssel jelentkezne: így igen komoly befolyása lenne a típus fejlesztésére, kialakítására és képességeire. „Már (az NMA-program) legeleje óta kapcsolatban vagyunk a Boeing-gel és világossá tettük érdeklődésünket a program vezetői felé. Meghallgattak minket, a labda most már a Boeing térfelén pattog.”

Bastian leszögezte: eredményes tárgyalásokat folytatott Dennis Muilenberggel, a Boeing elnök-vezérigazgatójával és Kevin McAllisterrel, a cég kereskedelmi repülőgépekért felelős üzletágának elnök-vezérigazgatójával. Nagyon erős a kapcsolatunk a céggel, emlékeztetett a légitársaság vezetője. És persze arra is: a Delta Air Lines az egyik legnagyobb Boeing-üzemeltető és ez stratégiai kapcsolatot jelent – márpedig ezeket bizony ápolni kell. Mint elmondta, a két cég már tárgyalt az NMA-program határidejeiről is, de ezek az információk bizalmasak.

Amit tudni lehet: az Európában már egy ideje 797-es típusjelzéssel reklámozott, kompozit elemekből épített repülőgép legalább három méretben és hatótávolsággal kerülne piacra. Egyes 2018-as értesülések szerint szó van a teherszállító változat kifejlesztéséről is (mind a 757-es, mind a 767-es típuscsalád rendelkezik gyári és használt utasszállítóból átépített cargo változatokkal is). Ez persze sokba kerül: a legoptimistább becslések szerint is legalább 15–20 milliárd dolláros befektetést igényelne az NMA/797 típuscsalád kifejlesztése.

És persze azt is tudjuk, hogy az Airbus szerint semmi szükség kockázatos, frissen kifejlesztett gépekre: elég, ha a kedves amerikai megrendelők a jól bevált A321neo keskenytörzsű és a szélestörzsű A330neókból vásárolnak egy nagyobb adagot.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek