Sokszor tűnhet túlzásnak, irreálisnak a légiközlekedés gépéhsége, már csak azért is, mert az elképesztő prognózisokat javarészt a gyártók bocsájtják ki időről időre, akár magával a szinte ijesztő darabszámmal stimulálva a piacot – azt a képzetet keltve a légitársasági főnökökben, hogy ha nem rendelnek, lemaradnak...

Nos, akármi is az igazság, a legnagyobb kínai légitársaság vezérigazgatója a Hangcsouban tartott World Routes konferencián egyetlen mondattal „robbantotta a  bankot” illetve tette félreérthetetlenné a helyzetet: 2020-ra a China Southern Airlines ezer repülőgépet tervez üzemeltetni, 2035-ben pedig már dupla annyit, kétezret.

A társaságnak már most majd nyolcszáz gépe van

Érdekes volt a gépek iránti igény magyarázata is, az utasszám növekedési üteme évi húsz százalék, és nem a Kínát látogató, hanem a Kínából kiáramló turisták száma növekedik igazán robbanásszerűen, 2020-ra már 200 millióra(!).

A légitársaság a vezérigazgató szerint már most csaknem nyolcszáz géppel dolgozik, miközben az adatbázisok szerint csaknem száz gép szerepel a jelenlegi megrendelési listáján. Ha jól értjük a vezérigazgató szavait, akkor az általa említett jövendő gépszámok a forgalomban lévő utas- és teherszállítókra vonatkozik, ami azt jelenti, hogy a rendelésszám ennél magasabb is lehet, hiszen nemcsak a bővítést, hanem a kiöregedett gépek pótlását is figyelembe kell venni.

A China Southern A380-asokat is forgalomba állított

A növekedési jóslatok azért is nagyon érdekesek, mert a nagy, hagyományos kínai légitársaságok az egymással zajló verseny mellett egyre keményebb konkurenciával kell, hogy megküzdjenek, főképp a délkelet-ázsiai piacon.

Egy másik érdekes összetevője a piac, a forgalom és a flották növekedésének, hogy még mindig bőven van merre terjeszkednie a kínaiaknak, párhuzamosan a kínai hatalmi befolyás  terjeszkedésével: a nagy hatótávolságú, szélestörzsű gépek vásárlását elsősorban az új dél- és közép-amerikai járatok indítása pörgeti, illetve még inkább a fejlődő afrikai kapcsolatok, olyan desztinációk belépésével, mint Nairobi, és más, főképp fekete-afrikai nagyvárosok.

A forgalom kezelésének fontos fejleménye lesz az új pekingi reptér megnyitása

Európával kapcsolatban a China Southern vezére elsősorban a Párizs, London és más metropoliszok felé már régóta kialakított vonalakon a járatok sűrítésére számít.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!