Dübörgő vicinális

Vörös Attila   ·   2012.10.07. 12:00
400__IMG_0693__121002_Eloszallas_Dunafoldvar__0439002_CER-REC__A29038__k

Április elején megkezdte a termelést a dunaföldvári bioetanolgyár, a hónap végén pedig elindult az első rakott tartályvonat a gyár rakodóegységéből. Azóta már 65 teli szerelvény vágott neki a Németország felé vezető útnak a szinte már teljesen forgalommentes paksi vicinálisról.

Előszállás és Dunaföldvár között ágazik ki a töltőállomáshoz vezető néhai Barota iparvágány. A 314-es Szergej tolja be az üres vonatot<br>A képre kattintva galéria nyílik<br>(fotók: Vörös Attila)

A vonatokat a CER magán-vasúttársaság közlekedteti, vontatást pedig a Trakciótól bérelnek. A VTG tartálykocsijait üzemen belül a MÁV-REC Kft. mozgatja az A29 038-as (új nevén 0439 002-es) ipari Dácsiával. A töltőállomástól Dunaújvárosig Szergej húzza az általában 18 vagonos szerelvényeket, Dunaújvárostól Hegyeshalomig pedig villanygép, Gigant vagy Szili dolgozik.

A MÁV-REC Kft. Dácsiája tolat a gyáregység kapujában

A bioetanolgyár új lendületet vitt a paksi mellékvonal életébe. Ezeken a szerelvényeken kívül tolatós tehervonat ma már alig közlekedik, néha trafó- vagy atomvonat csattog csak el az elhagyatott vasút Dunaföldvár alatti részén. Dunaföldvár és Mezőfalva között viszont szinte mindennaposak az irányvonatok, a forgalom jelenleg heti 2-3 vonatpár.

Kapcsolódó hírek