Dunakeszi: tornacsarnok épülne a reptéren?

iho   ·   2016.04.14. 08:45
cim

Közösségi oldalak, levelezőlisták, illetve a Dunakeszi Hírhatár cikkei alapján rajzolódik ki ismét egyfajta újabb háború a település egyes lakói és a városvezetés között: ami az iho.hu számára is fontos, egyben a repülőtér sorsát is befolyásolhatják a várható események.

A történet összefoglalása: az önkormányzati testület egyik tagja, Benkő Tamás, mint néhány hete kiderült, egy 620 millió forintért kialakítandó „sport és közösségi-kulturális célú létesítmény” építését javasolja az önkormányzatnak, vagy a lóversenypálya déli, vagy a repülőtér délnyugati részén, ezzel kapcsolatban Dunakeszi-Alsó képviselőjeként vélemény-nyilvánító szavazás tervezetét tárta a testület elé, a következő kérdésekkel:

- Egyetért-e, hogy Dunakeszi-alsón sport- és közösségi-kulturális létesítmény épüljön?

- Egyetért-e, hogy Dunakeszi-alsón, a repülőtér délnyugati sarkában sport- és közösségi-kulturális létesítmény épüljön?

- Egyetért-e, hogy Dunakeszi-alsón, a Pálya út és a Magdolna utca északi része által határolt starthelyen sport- és közösségi-kulturális létesítmény épüljön?

A reptér és a lóversenypálya dél felől: a délnyugati sarkába álmodta a képviselő a létesítményt

A lakossági fórum illetve a vélemény-nyilvánító szavazás április 23-án lesz. Az ügynek számos más leágazása is van, ami miatt az „alsói lakosok” egy része hevesen tiltakozik az elképzelés ellen, és egy másik vélemény-nyilvánítási formát választva online petícióhoz gyűjtenek aláírásokat „a mező” érintetlenül hagyása érdekében.

Benkő az egyik közösségi oldalon közzétett írásában egyebek mellett kijelenti: „...a magam részéről egy másik megalapozatlan feltételezést is határozottan visszautasítok, mégpedig azt, hogy az egész beruházás ötletével »a repülőtér felszalámizását« készítem elő. Ha ez így lenne, akkor csütörtökön délelőtt nem juthattak volna a körülbelül másfél hónapja megkezdett puhatolózó tárgyalásaink abba a fázisba, hogy egy remélt telekcserével a reptér sarkánál is ideálisabbnak tartott részt, a starthelyet is beterjeszthessem alternatív helyszínként.”

Kilátás Dunakeszi Alsó felől: az itteniek közül sokan nem egyszerűen a repteret, hanem az értékes zöldterületet védik

Az iho.hu természetesen informálódott az ügyről a repülőteret használó repülőklubok egyikénél is. Amennyit most erről az oldalról megtudhattunk, az az, hogy a sportrepülők természetesen mindenképp a repülés fenntartását, a repülőtér megmaradását tekintik elsődlegesnek. Ez ügyben az Opitz-klub kezében egy a bíróság által is megerősített érvényes szerződés létezik, ami a repülőtér létezését legalább 2019 júniusáig garantálja, legalábbis a klub szerint, ugyanakkor lehet, hogy a városvezetés egy évvel hamarabb tekintené lejártnak az okirat hatályát, onnantól számolva, amikor a reptér területét az állam az önkormányzatnak adta át.

A különféle tervekről valóban tárgyaltak/tárgyalnak a városvezetéssel, de ezek még nem vezettek semmiféle eredményre. Elképzelhető lehet a városi képviselő által említett telekcsere, ha a reptér keleti oldalán lévő termőföldet valóban a reptérhez lehet csatolni, de ez a klubvezetés információi szerint tulajdoni problémákba ütközik. Viszont sem a reptér bármely részére, de a reptéren kívül sem lehet olyan épületre építési engedélyt kiadni, ami veszélyeztetné a repülőtér működését, márpedig egy fedett tornacsarnok-sportpálya már ebbe a kategóriába eshet.

Ha a reptér hosszabb lenne a telekcsereével, annak örülnének a pilóták

Az építkezést ellenzőkkel zajló vita során Benkő Tamás saját maga idézett egy beszélgetést a Hírhatár Dunakeszi kiadásában a másik tábor vezéralakjával, Molnár Györggyel, ebből idézünk egy mondatot Benkő részéről: „...valami olyan dolog kerüljön erre a területre, amit az itt élők közül sokan ki tudnának használni, és abszolút nem zavarja se a repülősöket, se a lovasokat. Inkább épüljön oda a tornacsarnok, minthogy később esetleg majd valamelyik építési vállalkozó lakóövezetet akarjon oda létesíteni, az utóbbi időben nagyon megszaporodtak a házépítések Alsón.” Ez nyilván nem jelenthet egyelőre semmiféle konkrétumot, és a képviselő inkább egyfajta megnyugtatásnak szánta a kijelentést. Ugyanakkor a lakóövezet puszta említése is legalábbis kapcsolható azokhoz a félelmekhez, amelyek a sokéves vita során újra és újra feléledtek a „mezőt” mint természeti értéket védő lakosok és a repteret használó sportolók körében. Vagyis hogy végső soron leginkább az ingatlanspekulációtól, a felparcellázástól kell félteni a területet, a magyar repüléstörténet és sportrepülés egyik legfontosabb helyszínét.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk!Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső idén újra elinduló Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!

Kapcsolódó hírek

Repülés Légiközlekedés

KLM: százötven nyári célállomás

iho/repülés   ·   2024.03.10. 12:00

A holland királyi légitársaság a nyári menetrendi időszakban hét százalékkal több ülőhelyet kínál az elmúlt év azonos időszakához képest, így a felkínált kapacitás minimálisan marad csak el az eddigi rekordot jelentő 2019-es szinthez képest.