Dunakeszi: újból bezárják a repülőteret?

iho/repülés   ·   2011.09.28. 18:45
Dkeszi_cr2

A dunakeszi repülőtér körüli bonyodalmak idén júniusban már több mint egy hétre megakasztották a repülőüzemet. Az önkormányzat május végén hozott, a dunakeszi repülőtér használatáról és hasznosításáról szóló 1812011. (V. 31.) számú határozatával kapcsolatban a Pest Megyei Kormányhivatal Törvényességi és Ellenőrzési és Felügyeleti Főosztálya megállapította,  hogy a rendeletet jogszabályi felhatalmazás hiányában alkotta meg az önkormányzat, olyan tárgykörben, melyre nézve rendeletalkotási jogosultsággal nem rendelkezik.

Az önkormányzat és a repülőteret használók közötti egyeztetéseknek köszönhetően június 8-án a Malév Repülőklub jelenthette: „Dunakeszi város, mint tulajdonos hozzájárulását adta a repülések további folytatásához. Ennek alapján a Nemzeti Közlekedési Hatóság légiközlekedési hivatala ma kiadta a szükséges engedélyeket.” Ezek az engedélyek szeptember 30-ig szóltak, de a jelek szerint ekkor leáll a repülés is Dunakeszin.

A Malév Repülőklub ügyvezetője, Porubcsánszky Lajos kérdésünkre elmondta, hogy a repülőtérre panasz nem érkezett a júliusban újból megkezdett vitorlázó- és motoros repülés miatt. A probléma alapvető oka, hogy az önkormányzat szeretne szerződéses jogviszonyba kerülni a repülőtér használóival. Ez a folyamat nem indult el, a repülőtéren jelenlévők nem kötnek szerződést az önkormányzattal. Így Dióssi Csaba, Dunakeszi polgármestere ma délelőtt jelezte, hogy nem tudja kiadni a tulajdonosi hozzájárulást a repülőtér üzemben tartásához.

A Malév Repülőklubbal a repülőtér használatával kapcsolatos szerződés aláírásra vár, a helyzet megoldódott. A polgármesternek a repülőtér többi használójával vannak gondjai, akikkel nem sikerült még eljutni a szerződés aláírásáig vagy annak előkészítéséig. Porubcsánszky információi szerint a magánrepülőgépek tulajdonosai a repülőtér használati díjának nagyságát nem fogadják el, drágának tartják más repülőterek hasonló díjszabásával összehasonlítva. Személyes találkozó már volt a polgármester megbízottja és a géptulajdonosok között, de a szerződéshez vezető folyamat még nem zárult le.

Bár ma délután már nem sikerült utolérni Dióssi Csabát vagy az önkormányzat illetékes szakértőjét, de június 30-án így nyilatkozott: „Mi értéknek tartjuk, hogy Dunakeszin vitorlázó sportrepülés működik, ezt hosszú távon érdemes megtartani, ez ugyanúgy a város értékeihez tartozik, mint a lósport. Nyilván vannak olyan kérdések, például a motoros repülés, amelyben meg kell találni a lakosságnak is elfogadható egyensúlyt, hiszen a reptér a város közepén fekszik. De a vitorlázórepülés kérdését hosszú távon szeretnénk megoldani.”

Kapcsolódó hírek

Repülés Légiközlekedés

KLM: százötven nyári célállomás

iho/repülés   ·   2024.03.10. 12:00

A holland királyi légitársaság a nyári menetrendi időszakban hét százalékkal több ülőhelyet kínál az elmúlt év azonos időszakához képest, így a felkínált kapacitás minimálisan marad csak el az eddigi rekordot jelentő 2019-es szinthez képest.