Az ember, ha nem profi fotós, viszont egész évét azzal tölti, hogy a repülésről ír, egész évi munkáját beárnyékolja az izgalom, sikerült-e valamit visszaadni az élményekből, szépségekből. És viszonylag megnyugodva dől hátra az esztendő összefoglalójához mazsolázva, hogy néhány használható képe azért csak akadt az eseményekről.

Rögtön az első kép ritka helyszín, mert nem sűrűn fordul elő, hogy egy repülőgépet egy épület belsejében fotózunk, ami ráadásul nem is múzeum... Még mielőtt a repülőtereken beindult volna az élet, a lelkes újjáépítők a Vigadóban mutatták be elkészült Bleriot-monoplánjukat. Talán idén már a levegőben is látjuk majd.

Portálunk állandó szereplője és partnere volt a Hungarocontrol: márciusban izgalmas cikksorozatban összegeztük, kiből és hogyan lehet légiforgalmi irányító, majd hírt adtunk az új központ megnyitásáról is.

Szintén főszereplője híreinknek és tudósításainknak a Wizz, amely mára már nemzeti légitársaságként említi magát a közleményeiben. Amit március vége felé lehetővé tettek az újságíróknak, az a közelebbi ismerkedés volt egy ferihegyi hangárban a cég zászlóshajójával, az egyik frissen érkezett, hosszú törzsű A321-essel.

A járatnyitások visszatérően fontos eseményei a repülőtereknek és persze portálunknak is: áprilisban Debrecenben figyelhettük, amint az első menetrend szerinti, Münchenből érkező Lufthansa-CRJ begurul a város repterének betonján.

És végre egy kis fűszaggal kevert repülés, végre egy kis tavaszi zsongás: május elején tartotta évadnyitóját a Goldtimer-alapítvány Budaörsön.

Amelynek során végre a tudósító is szagolhatott egy kis magasságot a Li-2-es fedélzetén.

Májusban egy nagyon izgalmas és nagyon jól végződött kényszerleszállásról számoltunk be részletesen: Papp Szabolcs elsőként portálunknak mesélte el, hogyan sikerült elnémult motorral aszfaltot érnie az autópályán.

Nyári élményeink egyike: ott lehettünk egy új magyar konstrukció, a GENPRO unlimited műrepülőgép szülőhelyén...

...és láthattuk, amint először landol nálunk az új utasszállító típus, a CSeries első forgalomba állt példánya.

Budaörsön a tesztelés lezártával igazi műrepüléssel mutatkozott be a Goldtimer újjászületett Gerléje.

Szeptemberben a remekül sikerült szegedi repülőnap-hétvégéről számolhattunk be, egyebek mellett öt Ancsa szenzációs kötelékrepüléséről.

Matkópusztán láthattuk a finoman surrogó magyar–német elektromos kisgépet, az E-Fusiont.

Kiskunlacházán ki is próbálhattuk a magyar girót, a Skycruisert.

Állandó helyszínünk volt az egyre gyarapodó Aeropark, ilyen volt a kilátás az újonnan helyrehozott An-2-esből.

Végül Frankfurtban és Hamburgban, no meg oda-vissza a levegőben búcsúztathattuk el a Lufthansa utolsó 737-esét.

Gazdag év volt, 2016, 2017-ben reméljük, legalább ennyi mazsolázott fotóval zárhatjuk az iho/repülés újabb évfolyamát!

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!