Szinte minden napra akad legalább egy izgalmasabb terelt tehervonat a Fehérvár környéki terelésen. Egy ritkán látott magánvasúti mozdony, egy különleges szerelvény, szokatlan vonatösszeállítás. Pénteken a szokásosnál talán jobban összejöttek a dolgok.

Piros Suszter robog ezüst nyíllal Komárom felől Dunaújvárosba Zichyújfalunál. A képre kattintva galéria nyílik Vörös Attila fotóiból!

A nap első különlegessége a Kárpát Vasút Kelenföld–Komló viszonylatú tehervonata volt. A szerelvény követ szállít a Mecsekből a 40a vonal átépítéséhez, heti 2-3 alkalommal közlekedik. A vonatot a komlói vonalon a Kárpát Vasút egyik Bobója, a villamosított részen a GYSEV-től bérelt Szilije húzza. Mivel a 40a vonalon vágányzár van, ezt a szerelvényt is elterelik, mégpedig a Kelenföld–Székesfehérvár–Sárbogárd–Dombóvár útvonalra. Legalábbis az üres fordát, amit ilyenkor szintén a Bobó továbbít, a Szili pedig hidegen utazik. Az első pár rakott vonatot is elhúzatták a Bobóval itt, de azóta inkább jelentős kerülővel, a Dombóvár–Gyékényes–Székesfehérvár útvonalon, végig drót alatt a Szili vontatásával jár a húsz rakott Eas-kocsiból álló szerelvény. Bár a vonatnak jó lenne reggel nyolc körül odaérnie a komlói kőrakodóhoz, ez sokszor nem sikerül, néha pedig a 45-ös vonalon is már világosban jár az üres vonat.

A Kárpát Vasút tehervonata halad Aba-Sárkeresztúr állomás alatt Sárbogárd felé. Ezen a dízeles szakaszon és a komlói vonalon dolgozik a Bobó a szerelvény élén

A 44-es vonalon közben nem nagyon indult be az élet. Az Emigen sehol egy Szergej, Zichyújfalu bejárati jelzőjének képe feszt nem változott. Eltelt pár unalmas óra, de aztán elkezdtek özönleni a tehervonatok. A Train Hungary Sulzerét a DB Cargóé követte (ez a terelésben az MMV-RCH párost szolgálja), majd egy-két Szergej és igazi meglepetésként a 106-os Csörgő. Állítólag péntek reggelre annyira elfogytak Fehérváron Szergejek, hogy jobb híján a Csörgőt is be kellett vetni. Hát igen, a terelésre az országból mindenhonnan idehozott, úgy tizenöt M62-esnek legalább a fele folyamatosan javításra, alkatrészre vár akár heteken át, és mivel Fehérvár nem igazán bírja kapacitással, esetenként Dombóváron teszi mindezt.

A fotósokon kívül más nem biztos, hogy élvezte ezt a menetet. Képünkön a zichyújfalui bejárati jelzőjének sárgáról zöldre váltását láthatjuk...

És tényleg megjött a Csörgő, egy dufis tartályvonattal robogott végig a 44-es vonalon, majd föl a 40-esen a finomítóig. A visszaúton sem tétlenkedett, egy üres cementvonatot vett fel Ercsiben a 316-os Szergejjel együtt és továbbította Székesfehérvárra. Az izgalmat a délután az LTE-Adria Transport Herkulese, Irena fokozta végeláthatatlan Eas-vonatával Dunaújvárosból. Sötétedésig még pár Szergej jött, utolsónak a 165-ös egy kellemes szénvonattal. Szegény vonatnak nagyon hosszúra nyúlt az útja: már dél körül elindult Komárom-rendezőből, de aztán vágányzár miatt Nagyigmánd-Bábolnán hosszú órákra félretették, és amikor végre továbbmehetett, keresztre is kellett várnia Kisbéren. Ehhez képest végülis jó részidőt futott: még napsütésben leért Pusztaszabolcsra...

Irena gyorsít kereszt után Seregélyes felé

* *

Fotós kollégánk cégeknek és magánszemélyeknek is vállal fotózást: esküvő, rendezvény, portré, családi képek műfajában keressék bátran Attilát az alábbi elérhetőségein!

Honlap: vorosattila.com
Facebook: Vörös Attila fotó
Instagram: vorosatil_ae
Mail: voriae@gmail.com

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!