Egy százalékkal, 7 milliárd 136 millió euróra (2 ezer 220 milliárd forint) növelte tavaly árbevételét az Audi Hungaria Zrt. - jelentette be a győri székhelyű társaság az MTI-hez eljuttatott közleményben. A tájékoztatás szerint 1 millió 965 ezer 165 motort gyártottak 2017-ban, ami 1,9 százalékkal több az előző évinél, míg a gyártósorokról legördült 105 ezer 491 jármű 16,5 százalékos csökkenést jelez. A tavaly december 31-i 12 ezer 307 fős létszám 5,8 százalékos bővülés eredménye, a 442 millió eurónyi beruházás negyvenöt százalékkal haladja meg az előző évit. A huszonöt évvel ezelőtti cégalapítás óta a összberuházás volumene 8 milliárd 753 millió euró.

A társaság az MTI érdeklődésére azt közölte: a 2017-es adózás előtti eredményük 367 millió euró volt, a dolgozók pedig havi fizetésük 1,3-szeresét kapják meg prémiumként. A vállalat bizakodva tekint a jövőbe, hiszen az Audi-konszern elektromos meghajtásainak sorozatgyártása és az Audi Q3 gyártása idén nyáron kezdődik. Az Audi Hungaria Magyarország egyik legmeghatározóbb és legnagyobb árbevételű vállalata és az ország legnagyobb beruházóinak egyike. Kihívásokkal teli gazdasági keretfeltételek ellenére az Audi Hungaria elmúlt üzleti évét stabil eredményekkel zárta. Achim Heinfling, az Audi Hungaria Zrt. igazgatóságának elnöke azt közölte: jelentős szerepet töltött be a győri cég az Audi Konszernen belül és eredményeivel ismét hozzájárult az Audi versenyképességéhez.

A csaknem kétmillió erőforrással a vállalat továbbra is a világ egyik legnagyobb motorgyára, ahol tavaly hat Otto- és három dízelmotor-variánst gyártottak; a vállalat mintegy hatezer munkatársa több mint kilencezer motort gyártott naponta a Volkswagen-konszern harminckét járműgyártó telephelye számára. A járműgyártás majdnem négyezer-ötszáz munkatársa az Audi TT Coupé, TT Roadster, A3 Limousine és A3 Cabriolet modelleket gyártotta teljes gyártási mélységben. 2017-ben kezdődött az Audi Hungariánál az Audi RS 3 Limousine sorozatgyártása, mely az Audi első RS kompakt limuzinja.

A közlemény kiemeli, hogy a műszaki fejlesztés Győrben az elmúlt években egyre nagyobb jelentőséget kapott. 2017-ben a járműfejlesztés tovább bővítette kompetenciáit. Meghajtások tesztelésére újabb vizsgálóberendezéseket helyeztek üzembe, valamint egy Magyarországon egyedülálló járatópadon teljes járműveket tudnak vizsgálni. 2018-ban a motorgyártás palettája az elektromos meghajtásokkal bővül, gőzerővel folynak a sorozatgyártás előkészületei. Az e-motorgyártás területén az Audi Hungaria egy teljesen új gyártási koncepciót valósít meg, a moduláris gyártást. A járműszereldében kialakított gyártószigetek között a logisztikai feladatokat vezető nélküli szállító eszközök végzik. Idén kezdődik a győri telephelyen az Audi Q3 sorozatgyártása. A SUV gyártásához egy új, nyolcvanezer négyzetméteres karosszériagyárat építettek fel.

Magyar újságíróknak nyilatkozva Peter Kössler, az Audi AG termelésért és logisztikáért felelős igazgatósági tagja arról beszélt: a konszern teljes elektronikus hajtástechnológiája a győri üzemben készül majd. Az MTI azon kérdésére, hogy mekkora összegekkel részesülhet a győri üzem a 2022-es átalakításra és fejlesztésre fordítani kívánt, több tízmilliárd eurónyi összegből, úgy nyilatkozott, az üzem fontos része az Audi termelésének, ennek megfelelően fejlesztik a jövőben. Kevéssel korábban, az Audi AG éves eredmény-bejelentő sajtótájékoztatóján az hangzott el: 2022-ig tízmilliárd eurót fordít a társaság akciótervének és átalakítási programjának megvalósítására, négyszer ekkora összeget fejlesztésekre és befektetésekre.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!