Egy újabb selyemút, ezúttal München felé

MTI/iho   ·   2017.08.22. 18:45
kina_kontener0

Az elektronikai cikkekkel megrakott konténervonat Csengcsouból, Kína központi Henan tartományának fővárosából indult útnak a németországi München felé. Az út 15–16 napot vesz igénybe. Csengcsou városa első menetrendszerinti vasúti áruszállító összeköttetését 2013 júliusában létesítette Hamburggal.

A Kína és Európa közötti vasúti teherforgalom a kínai Egy Övezet–Egy Út Kezdeményezéssel 2013-ban vett igazán nagy lendületet. A 2011-es kezdet óta már több mint húsz kínai városból közlekednek menetrendszerűen tehervonatok Európa harminc városába. A szolgáltatás kezdete óta már több mint négyezer szerelvény tette meg az utat Kína és Európa között. A Kína által 2013-ban útjára indított Egy Övezet–Egy Út Kezdeményezés (Belt and Road Initiative) kereskedelmi infrastruktúra fejlesztési program két fő részből áll, a Selyemút Gazdasági Övezet (Silk Road Economic Belt) és a XXI. Századi Tengeri Selyemút (21st Century Maritime Silk Road) programokból.

Ez a vonat annó még Hamburgba indult Csengcsouból (fotó: NCNA)

A kezdeményezés a világ lakosságának hatvan százalékát felölelő és a világ termelésének egyharmadát adó régiókat foglalja magában. Kína 2013 óta már több mint 50 milliárd dollárt fordított kereskedelmi infrastruktúra fejlesztési beruházásokra az Egy Övezet–Egy Út Kezdeményezéshez csatlakozó országokban. Az ennek keretében létrejött 56 kereskedelmi övezetben 180 ezer munkahelyet teremtettek a kínai vállalatok és 1,1 milliárd dollárral járultak hozzá a befogadó országok adóbevételéhez. A kereskedelmi forgalom Kína és az Egy Övezet–Egy Út Kezdeményezéshez csatlakozott országok között 2016-ban 6,3 ezer milliárd jüant (913 milliárd dollár) tett ki.

Magyarország az Új Selyemút egyik állomásaként a középső szárazföldi és a déli vasúti útvonalon helyezkedik el. Az utóbbi a Tengeri Selyemút egyik célállomásához, a görögországi Pireusz kikötőhöz csatlakozik, és ezt az összeköttetést javítja a tervezett Budapest–Belgrád vasúti beruházás.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Ellátási lánc Vasút Logisztika Szállítmányozás Nagyvasút

Tovább csökkent az áruszállítás teljesítménye az EU-s gazdasági nehézségek miatt: a kombinált fuvarozás növelte részesedését a szállításban idehaza, uniós szinten visszaesett

MLSZKSZ/iho   ·   2024.03.18. 17:05

A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetségének összesítése szerint kevésbé érintette a válság az intermodális forgalmat, így a több szállítási módot kombináló fuvarozás növelte részesedését az összforgalomban.