Gyakorlatilag minden irányból megközelíthető lesz a brit főváros, miután 2017 májusától újabb repülőtér, ezúttal London Southend (SEN) is megjelenik a kínálatban a brit Flybe légitársasággal. London népszerűsége töretlen, csak idén másfél millióan utaznak ezen az útvonalon repülővel. A Flybe várhatóan brazil gyártmányú Embraer E195 típusú repülőgépekkel száll be a London–Budapest útvonalra heti három járattal, délutáni időpontokkal.

A jövő nyári menetrendben már hat légitársaság és öt repülőtér áll rendelkezésre az utasoknak, ha Londonba szeretnének repülni. A brit fővárostól északra Luton és Stansted, nyugatra Heathrow, délre pedig Gatwick repülőtere ismert a magyar utazóknak. Ebbe a széles kínálatba lép be új célpontként brit fővárostól keletre fekvő Southend (SEN) repülőtér. A Temze tölcsértorkolatának északi felén található Southend-on-Sea városa mellett található repülőtérről nagyjából egy óra alatt érhető el London belvárosa.

A Flybe E195-ös géptípussal tervezi a járat üzemeltetését 2017 májusától, heti három alkalommal (jelenleg 39,99 font körülbelül 14 ezer 600 forintos áron): kedden, csütörtökön és szombaton. A légitársaság tervei szerint a járattal a szabadidős utazókat, elsősorban a briteket célozza meg, akiknek a kontinens legjobb úgynevezett „city break” desztinációit szeretné kínálni. Budapest pedig pont ilyen, vagyis vonzó hosszú hétvégés célpont. A járatok menetrendje is ehhez alkalmazkodik: a délutáni órákban közlekedik, ami nagyon kényelmesen elérhető a szállodai kijelentkezés után.

A magyar utasok is nyernek az új járattal: a még szélesebb kínálat általában kedvezően hat az árakra. London Southend repülőtere ráadásul közvetlen vasúti kapcsolattal rendelkezik, ahonnan 50 perc alatt érkezik be a vonat a Liverpool Street állomásra.

A Budapest és London közötti repülőjáratokra kiapadhatatlan a kereslet. Bogáts Balázs, a Budapest Airport járatfejlesztési vezetője azt is közölte, hogy idén tizennégy százalékkal nőtt a brit utasok száma, ami 2016-ban várhatóan átlépi az évi másfél milliós forgalmat. A szakember örül a Flybe bejelentésének, hiszen az új útvonalak nyitása mellett nagyon fontos, hogy a Budapestről már elérhető városok felé is bővül a kínálat – kapacitás-bővítéssel vagy új szolgáltatók belépésével, hangzik a reptérfenntartó közleménye.

Southend már az első világháborúban a német Zeppelin-támadások elleni védekezés egyik fontos pontja volt, majd polgári repülőtérként működött a harmincas években, hogy aztán a második világháborúban, az atlanti csata idején is a RAF egyik fontos bázisa legyen a brit főváros vadászvédelmének első vonalában. Ahogy a béke beköszöntött, a reptér ismét polgári légikikötőként működött, elsősorban a Csatorna-szigetek és Ostend felé.

Az ötvenes években kapott a reptér új pályákat, 1967-ben az utasszám már csaknem hétszázezer volt, 1994-ben került a város tulajdonából magántulajdonba, ekkor kezdődött az új utasterminál és a vasútállomás beruházása. A pályát meghosszabbították, új torony épült, majd a nem is régen átadott terminál bővítésébe is belefogtak, mert az utasszámot 2020-ra már évi kétmillió fölé prognosztizálják.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!