Egy ziccert már kihagyott az akadémiai vasút

Garai Szakács László   ·   2016.04.05. 18:45
valvolgy0

Fő út, mellékvonal? (képek: Vörös Attila)

  • „5,7 km hossz,
  • 760 mm-es nyomtávolság,
  • 3 állomás,
  • 1 állomásépület,
  • 20 perc menetidő,
  • 25 km/h sebesség,
  • 6450 vágányméter,
  • 15.000 sínméter,
  • 20.000 alépítményi korona,
  • 6200 köbméter vasúti zúzott kő,
  • 4000 méter földárok,
  • 6 db vasúti átjáró,
  • 1 fénysorompó,
  • 90, illetve 100 méter hosszú peronok,
  • minden állomás akadálymentesített,
  • 14 db műtárgy”

– olvasható így, itt.

„Budapest közelsége indokolta a kisvasút újraindítását, hiszen Akadémiánkat egy év alatt 10.000 turista, míg az Arborétumot 40.000 látogató kereste fel” – olvasható itt, így.

Utóbbi idézet 2015. december 4-én jelent meg a 2060blog.hu oldalon, s nyugodtan mondhatom, a többes szám, első személy valamennyi magyar állampolgár nevében indokolt, szükséges, egyszersmind kifejező.

A terepet meg egy cseppet rendezni kéne, de ettől függetlenül „használhatónak tűnik” minden

A Vál-völgyi kisvasút négy hónapja indult el, a Bicske–Vértesacsa közötti nyomvonalon az Arbortérum, Felcsúti állomás, Puskás Akadémia megállók között, elméletben. Közben viszont se menetrend, se jegyár, semmilyen „egyéb” információ nem olvasható sem a honlapon, sem máshol.

Pedig, ha megnézik fotóriporter kollégánk, Vörös Attila alábbi képét, egyértelmű egy nagy ziccert kihagytak már a Vál völgyében – ha már az Akadémiánkról beszélünk, ugye –, hiszen a hóvirágokban még a kisvasútbarát, legelvakultabb DK-sok is gyönyörködtek volna.

Legközelebb csak jövőre lesz szezonja a hóvirágnak. Addigra talán elindulnak az Mk48-asok vontatta szerelvények

A három megállónyi pálya 600 millió forintos EU-támogatással 850 forintból valósult meg. Azt is meg lehet tudni a honlapról, hogy Mk48-as mozdonyok viszik majd a vonatokat, de arról meg nem írnak semmit, milyen vagonokkal utazhatunk, és mennyit szereznek be azokból.

A vonal kapcsán egykori kollégánk, Tevan Imre – remélem kellően nagy képzavart használok – elektronmikroszkóppal szedteízekre az origón egy másik lehetséges beruházást, amellyel kapcsolatban a legfontosabbat emelnénk ki tőle: „nettó 8,963 milliárd forintra tervezi az Etyek–Bicske–Felcsút-kisvasút beruházási költségét az a megvalósíthatósági tanulmány, amelynek összefoglalója az Origo birtokába jutott.”

Egy szavunk nem lehet a pályára. Vajon mikor fényesednek ki végre a sínek?

Így marad a játék, két percben.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk! Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső, idén újra elinduló Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!

Kapcsolódó hírek