csik

 

 

A bezárást követően az összes váltót helyiszíni állításúra alakították át, a jelzőket is kikötötték a rendszerből. Az első síncsavar és -hevederlopásokra már a forgalom megszüntetése után pár nappal sor került, volt, hogy a mozdonyvezető vette észre a hiányt, amint egy tehervonatot vitt Rudabányára.

 

01
Őrzött terület, na de hova tűnt a vonóvezeték? Megőrzésbe vette valaki?

02
A rudabányai „felvételi épület” 2007 májusában

03
Siralmas látvány

04
Mintha itt még egyben lenne a pálya


2008 nyarán gyomirtó szerelvény járt a vonalon. Aznap a markolók és a bontóeszközök már készen álltak, nemsokára a földdel vált egyenlővé Rudabánya már amúgy is romos felvételi épülete (szinte csak a falak álltak). Az őrházból szép fokozatosan tűnt el a biztosítóberendezés, 2009-ben leszerelték az összes sorompót. A sínek fokozatosan tűnnek el, Ormosbányán és Szuhakálló-Múcsonyon talán a MÁV sem csinálhatta volna hatékonyabban a bontást.

 

05
Az utolsó gyomirtózás 2009-ben

06
Se vezeték, se heveder, se csavar...dolgoznak a fémgyűjtők

07
Még a sorompó is a helyén, nem sokkal a felvétel készítése után szerelték le – ezúttal hivatalosan

08
A híd burkolólemezeit viszont nem legális eszközökkel távolították el


Talán az utolsó vonat volt Rudabányára a feljebb említett gyomirtó szerelvény, azóta tehervonat sem nagyon járt a vonalon. Esetleg a Ruda-Gipsz Kft. rendelhet vasúti szállítást (ők a rudabányai teherpályaudvart fel is újíttatták), de jelenleg a pálya minősítése: járhatatlan...

 

09

Izsófalva felvételi épülete alig egy hónapja

 

10

Alkalmi szálláshely, vagy a bakter itt felejtett ágya?

 

11

A hóban álló, elárvult jelző jelképe az egész vonalnak
(Nagy Tamás felvételei)