Radial, Linea és Trigon – ezek azok az ülésmodellek, amelyek közül a bécsiek választhatják ki, melyikkel szereljék fel az új metrókocsikat, az X-Wageneket, amelyek 2020 közepétől fokozatosan váltják le az 1970-es évek óta forgalomban lévő szerelvényeket, az Ezüstnyilakat. 2030-ig nemcsak az U1–U4-es vonalakon járnak majd új szerelvények, de a most épülő U5-ön is ezek szállítják majd az utasokat.

Három fehér szék, de állítólag rengeteg a különbség köztük (fotó: PID/Votava)

Noha a három ülés között ránézésre nincs sok különbség, ráülve már egyértelművé válnak az eltérések. Míg a Linea elnevezésű modell mindenféle testtartást lehetővé tesz, addig a Trigon jobban megtámasztja a gerincet és egyenesebb tartást biztosít. A Radial valószínűleg a magasabb utasok kedvence lesz, mert kialakításának köszönhetően nem ér majd össze a szembenülők térde.

– Egy jó ülést kifejleszteni komplex feladat, de egy cseppet sem bánjuk, ha közben a jövőbeli utasok árgus szemekkel figyelnek bennünket. Három üléstípust fejlesztettünk ki, hogy ergonómiailag is megfeleljünk a bécsiek ízlésének – mondta Arnulf Wolfram, az új szerelvényeket szállító Siemens Österreich mobilitási igazgatója a szavazás kapcsán.

Az új üléseket április 21-étől próbálhatja ki a bécsi utazóközönség az U2/U5 Infocenterben, illetve meghatározott napokon egy-egy nagyobb forgalmú metróállomáson. Az elegáns és funkcionális ülések az eddigi műanyag helyett laminált rétegelt falemezből készülnek, így nemcsak kényelmesek, de környezetbarátak is.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!