A korábban felröppent híreket megerősítette az izraeli nemzeti légitársaság: megszünteti az „UP” brandet, és új jegyár-struktúrát alakít ki a vonalaira.

Az El Al új elnöke az egykori katonai majd közforgalmi pilóta, 747-es kapitány, eddigi alelnök, korábban az üzleti és fejlesztési stratégiával megbízott vezetője, Gonen Usishkin lesz. David Maimont követi a társaság élén, aki négy év után novemberben jelentette be visszavonulását, és néhány hét múlva távozik posztjáról. Usishkin kulcsfigurája volt a most zajló flottaváltásnak, a Dreamlinerek beszerzésének.

Az első UP-járat köszöntése...

Az UP-diszkont formula a low-cost kategória nyomására (Budapestről is van Wizz-járat Tel Avivba) 2014-ben indult be, egyidőben azzal, hogy életbe lépett az Unió és Izrael közötti Open Sky megállapodás, vagyis realitás lett a korlátok nélküli konkurencia. Ferihegyre áprilisban érkezett az első ilyen járat. Egy évvel később is még sikertörténetként értékelték a társaság képviselői a budapesti UP-járatokat.

Ugyanakkor tavaly nyáron, az első 787-es átvételekor számoltunk be arról, hogy a társaság forgalmi részesedése a Ben Gurion repülőtéren 30 százalék alá csökkent, a vállalat nettó profitja a felére esett vissza.

...begurulása...

Mindezt elsősorban a jól fizető üzleti utasok elpártolásának tudják be az elemzők, akiknek egyrészt már nem tetszett az elöregedett nagy hatótávolságú géppark, amelynek frissítése csak most indult be a Dreamlinerek beállításával. Másrészt számukra az UP szolgáltatásai sem voltak elégségesek, a business helyett economy-plus osztállyal, a low-cost közönség számára pedig a versenytársak még olcsóbb repüléseket tudtak ajánlani.

Ugyancsak Maimon kudarca, hogy nem sikerült megegyeznie az alkalmazottakkal, a társaságot komoly bérviták zilálták az elmúlt hónapokban is, még az első 787-es fogadásakor is ott volt egy tüntető csoport az ünnepségek helyszínén.

...és tortás fogadása 2014-ben Budapesten

A diszkont brand szerinti 737-800-asok 2014 áprilisában kezdtek repülni Berlinbe, Prágába, Larnacára, Kijevbe és Budapestre. 2019-re azonban az összes volt UP-példányt ismét business- és economy osztályokkal repüli a társaság, felújítva és fedélzeti wi-fi rendszerrel. A cég tehát ismét az El AL brand alatt működteti teljes hálózatát, és jó néhány társaság gyakorlatához hasonlóan hibrid formulát alkalmaz, tehát egy egy-egy járaton kínál háromféle szolgáltatási szintet és árat, a legolcsóbb és legdrágább jegy közti különbség száz dollár körüli lesz. A még átmenetileg regnáló Maimon azt is bejelentette, hogy szeptemberben az El Al beindítja közvetlen járatát San Franciscóba.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!