„Bizonyos üzletrészek” megvásárlásáról született megállapodás tegnap a német a nemzeti légitársaság és a csődbe került diszkontcég között, ezek egyike a NIKI Luftfahrt GmbH, a másik az AirBerlin járatszámaival repülő Luftfahrtgesellschaft Walter mbH, a Düsseldorfból és Berlinből operáló, rövid vonalakon Q400-asokkal repülő LGW. Az üzlet értéke megközelítőleg 210 millió euró, a közlemény hangsúlyozza, hogy a tranzakciót még jóvá kell, hogy hagyják az illetékes hatóságok. Mindeközben tovább zajlanak a tárgyalások más AirBerlin tulajdonrészekről az easyJettel és „más ajánlattevőkkel”.

A társaság október végéig repül, a hosszútávot már leállították

A hír annyiban semmiképp nem meglepő, hogy a Lufthansa a folyamat kezdetétől a legvalószínűbb befutó volt az egyébként elég szép számú érdeklődő között, pedig olyan komoly konkurensről is szó volt, mint a British Airways anyacége, az IAG. Ugyanakkor a már súlyosan veszteséges AirBerlin tavaly óta eléggé szoros kapcsolatba került a Lufthansával, amely jelentős számú gépét használta wet-lease, azaz személyzettel együtt történő bérlés formájában a Lufthansa diszkontága, az Eurowings hálózatában.

Carsten Spohr Lufthansa-elnök csütörtökön megjelent interjújában elmondta, annak nagyon örül, hogy az AirBerlin állományából háromezer főnek tudtak az Eurowingsnél munkahelyet teremteni, de „nem minden érintettnek tudtunk perspektívát találni nálunk”. Spohr ezt azzal magyarázza, hogy a trösztellenes előírások miatt csak háromezer alkalmazottat és 81 repülőgépet lehetett átvenni a csődös cégtől.

A Niki 320-asai is átkerülnek a Lufthansa-csoporthoz

A Lufthansa-elnök ugyanakkor elmondta, nem kell félni sem attól, hogy az AirBerlin kiesésével emelkednek a jegyárak, sem attól, hogy egyes vonalak, ahol a cég repült, ellátatlanok maradnak, a Köln-München relációban az Eurowings járatai sürítik például. Tovább tart az éles konkurenciaharc és ennek következtében a jegyárak csökkenésének trendje. Spohr elmondta, a Lufthamsa a 38 gépes bérléssel megtette az első lépést, hogy felkészüljön az Air Berlin bukására, de azt ők sem látták előre, hogy az Etihad augusztusban egyik pillanatról a másikra megszünteti a társaság pénzelését. A cég bukásának okát Spohr a magas költségekben és a kiterjedt hitelállományban látta. Az Air Berlin a jelenlegi tervek szerint a hónap végén zárja le működését.

Németországnak érdeke, hogy legyen egy erős nemzeti légitársasága, és arra is szükség van, hogy az USA, az Öböl-térség és Kína mellett „legyenek Európából is legyenek jelentős globális játékosok”, nyilatkozta a Lufthansa elnöke.

Az Eurowings veszi át a rövidtávú AirBerlin-járatok többségét

A német társaság számára ugyancsak meghatározó fejlemény, hogy közben – és egy sokéves, sztrájkokkal tarkított viharos periódus után, annak lezárásaként – sikerült hosszú távú megállapodásra jutni a társaság pilótáinak nagy részét tömörítő Vereinigung Cockpit szakszervezettel.

Az átfogó egyezség eredményeképp 15 százalékkkal csökennek a pilóták személyzeti költségei, százmillió eurós nagyságrendű csökkenés következhet be a nyugdíjfizetési kötelezettség terén, mód nyílik munkaerőfelvételre és kedvező karrierkilátásokra a Lufthansa, a Lufthansa Cargo és a Germanwings junior pilótái és pilótái számára. Ugyancsak lehetővé válik a bérek fokozatos emelése és egyszeri juttatás a strukturális költségcsökkentéssel párhuzamosan. a bérmegállapodás legalább 2022-ig érvényes. Az új kollektív szerződést még meg kell, hogy szavazza a Vereinigung Cockpit tagsága is.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!