Eldurvult a pilótasztrájk az Air France-nál: kezdődik a második hét!

iho   ·   2014.09.22. 11:15
cim

Kora délutáni jelentés szerint az SNPL pilótaszervezet elutasította az Air France javaslatát, a sztrájk tehát folytatódik. Korábban a légitársaság felajánlotta, hogy elhalasztja az új Transavia-projekt idei évre tervezett beindítását, de ezt a pilótaszervezet elégtelennek találta, mert a javaslat nem részletezi a Transavia-személyzetek munkafeltételeit, bérezését.

Korábban írtuk:

A francia nemzeti légitársaság történetének legalábbis 1998 óta legnagyobb munkabeszüntetése zajlik ezekben az órákban is, miután a pilóták már a múlt héten belekezdtek a sztrájkba: hétfőre azonban már a járatok legalább 62 százalékát érinti majd az akció.

Az elmúlt hét mérlege több mint 3000 törölt járat, ami vagy 400 ezer utasnak okozott valamiféle kellemetlenséget, miközben a második hetébe fordult munkajogi konfliktusnak egyelőre nem látszik semmiféle megoldása. A pilóták ebben a pillanatban szeptember 26-ig tervezik kiterjeszteni a sztrájkot. A légitársaság azt kéri utasaitól, hogy módosítsák utazási terveiket és cseréljék át a jegyüket az ez utáni időszakra, október 12-ig díjmentesen. Akik lemondják a repülésüket, azok teljes visszatérítést kapnak, vagy vouchert, amely egy évre érvényes.

Már a hosszútávú járatokat is erősen érinti az akció

A pilótaszervezet ugyanakkor már azzal is fenyeget, hogy még tovább prolongálja a munkabeszüntetést, ha közben nem sikerül megegyezni a társaság vezetésével. A sztrájkolók a miniszterelnök közbelépését követelik, mert az eddigi tárgyalások megszakadtak a vitatott kérdésekről: a költségcsökkentő intézkedésekről és az európai vonalak többségének kiszervezéséről a Transavia légitársasághoz.

A pilótaszervezetek tiltakoznak a Transavia Europe projekt ellen, ami azt jelentené, hogy a diszkont modellben működő leányvállalat flottáját 2017-re 100 gépesre növelnék, miközben a felfejlődő céghez a munkaerőt más európai országokból toboroznák, ahol kevesebb bérrel is megelégednének az alkalmazottak, személyzetek.

Az Air France több nagy légitársaság gyakorlatát követné a rövidebb európai járatok LC-kiszervezésével

A konfliktus időközben még inkább kiterjedhet, mert az Air France mellett a légitársaság-csoport más vállalatainak érdekvédelmi szervezetei is jelezték egyetértésüket és csatlakozásukat.

A francia közlekedési miniszter a fejleményeket látva már a légitársaság jövőjéért aggódik, ugyanakkor Alain Vidalies egy interjúban leszögezte: a low-cost üzleti modell nem választás kérdése, hanem elkerülhetetlen realitás, hozzátéve, hogy az Air France pénzügyileg „törékeny” vállalat. Ezzel együtt a párizsi kormány ma újra felszólította a feleket a megegyezésre.

A sztrájk napi 10-15 millió eurónyi kárt okoz az Air France-nak, ami a hét végéig, ha tovább tart a konfliktus, akár 180 millióra is felgyűlhet.

Budapestre sem érkezik ma Air France járat

Mindeközben van, ahol csak örülnek a konfliktusnak, például megugrott a francia vasúttársaság, az SNCF forgalma, és 36-44 százalékkal emelkedtek a szállodaárak a két nagy párizsi repülőtér környékén. Közben a közvetlen konkurencia is örül, az easyJet például új üzletfeleket remél a helyzettől és 1300 üléssel növeli kiajánlását a Párizs-Nizza és Párizs-Toulouse vonalakon.

Ami a sztrájk itthoni hatásait illeti, a Budapest Airport honlapján olvasható információk szerint az Air France mind a négy mai járatát törölték Párizs felől.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Repülés Légiközlekedés

KLM: százötven nyári célállomás

iho/repülés   ·   2024.03.10. 12:00

A holland királyi légitársaság a nyári menetrendi időszakban hét százalékkal több ülőhelyet kínál az elmúlt év azonos időszakához képest, így a felkínált kapacitás minimálisan marad csak el az eddigi rekordot jelentő 2019-es szinthez képest.