A francia gyártó még 2016 áprilisában nyerte el az Akiem hét mozdony korszerűsítésére kiírt közbeszerzését. A megállapodás egy további huszonhárom gépre érvényes opciót is tartalmazott, mellyel idén júniusban élt is a lízingcég – számol be az International Railway Journal.

Az Akiem Alstom Astride mozdonyai közül elsőnek a BB36005-ös esett át korszerűsítésen (fotó: Akiem)

A BB36000-es sorozatú Astride-mozdonyokat az Alstom építette belfort-i üzemében. 1996 és 2001 között hatvan mozdony állt forgalomba az SCNF-nél, 36001-36060 pályaszámokon. Az első harminc gép 2010-ben került át a francia nemzeti vasút frissen létrehozott vontatójármű-lízingelési cégéhez, az Akiemhez. A négytengelyes, háromáramnemű (huszonöt kilovolt ötven hertzes és tizenöt kilovolt 16,7 hertzes váltakozó áramot, valamint három kilovoltos egyenáramot használó), kétszáz kilométer per órás legnagyobb üzemi sebességre, valamint 5600 kilowatt állandó és hatezer kilowatt maximális teljesítmény leadására képes mozdonyokat elsősorban a Franciaország és Belgium közötti teherszállításban vetik be.

A nagygenerálnak köszönhetően a tervezett élettartamuk körülbelül felénél járó, egyenként eddig közel kétmillió kilométert megtevő mozdonyok várható élettartama tizenöt évvel hosszabbodik meg. A munkálatok során részletesen átnézik a gépeket, megújulnak a forgóvázak, kicserélik az elhasználódott alkatrészeket, és a vezetőállást is korszerűsítik. A felújítás több helyen zajlik, Belfort-ból irányítva: a forgóvázakat Le Creusot-ban veszik kezelésbe, Ornans-ban a vontatómotorokat, Tarbes-ban a vontatási berendezéseket pofozzák ki, az elektronika pedig Villeurbanne-ban újul meg. A gépek természetesen új külső festést is kapnak – adja hírül a Railway Pro.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!