Baden-Württemberg tartomány az első, ahol 2020 júniusában elindulnak ezek a szerelvények az Offenburg–Basel vonalon. Először 2016 júliusában írtunk a szerelvényekről: ekkor kezdett el dolgozni a Siemens a Desiro MainLine utódján, a Mireón. Majd 2017 augusztusában már arról számoltunk be, hogy még a gyártás alatt megduplázta a rendelésszámát a DB Regio.

(fotók, grafika: Siemens)

A Mireo szerelvények hétköznapokon az Offenburg–Freiburg–Basel/Neuenburg regionális vonalon, míg vasárnapokon a Kaiserstuhl régióban, Freiburg és Endingen/Breisach között közlekednek majd. A három kocsiból álló szerelvényeken kétszázhúsz ülőhely van, maximális sebességük százhatvan kilométer per óra. A kényelmi berendezések már szokásosnak mondhatók: nagyméretű információs kijelző, vezeték nélküli internet.

A biztonságról zártláncú biztonsági kamerarendszer gondoskodik. A vonatokon akár huszonhét kerékpárt is lehet egyszerre szállítani. A mozgássérült utasok a mosdókhoz akadálytalanul férhetnek hozzá. Minden ajtónál automatikusan lenyíló lépcső található, így még kényelmesebb és biztonságosabb a le- és felszállás.

A Mireo önhordó, hegesztett alumínium vázzal készült. A jobb aerodinamikai tulajdonságoknak, energiahatékony alkatrészeknek és intelligens elektromos vezérlésnek köszönhetően a vonat alacsonyabb fogyasztással, károsanyag-kibocsátással és zajszinttel működik. A régebbi vonatokhoz viszonyítva a teljes energiafogyasztás mintegy huszonöt százalékkal alacsonyabb. A speciális anyaghasználatnak köszönhetően életciklusa végén a Mireo kilencvenöt százalékban újrahasznosítható.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!