Elkészült az ÖBB első cityjet-Desirója

iho   ·   2014.11.15. 08:45
400px_obb_cityjet_desiro

Az ÖBB első háromrészes Desiro ML-szerelvényét krefeldi üzemegységében mutatta be a Siemens november tizedikén. Az Osztrák Szövetségi Vasutak és a német gyártó 2013-ban írt alá egy összesen kétszáz szerelvényről szóló keretszerződést, amelyből az ÖBB eddig százegy vonatot hívott le. Az ötszázkilencven millió euró értékű megrendelés értelmében a bécsi S-Bahnra harmincegy vonat kerül, míg Alsó-Ausztria harmincöt, Stájerország tizennyolc, Felső-Ausztria pedig tizenhét cityjet-Desirót vehet birtokba.

Az üzembe állítást követően Németország északi részén, a Wegberg és Wildenrath közötti tesztpályán végeznek majd futópróbákat az ÖBB új járművével. Januárban Bécsbe viszik a vonatot, ahol klimatikus teszteknek vetik alá a Rail Tec Arsenal klímakamrájában. Ezt követően, várhatóan márciusban pedig elkezdődhetnek az ausztriai tesztek a típusengedély megszerzésért.

Az ÖBB első cityjet-Desiróját november tizedikén leplezték le a Siemens krefeldi üzemegységében<br>(fotó: H. Hondius, Railway Gezette)

Az első huszonegy szerelvényt Krefeldben építi meg a Siemens, a maradék nyolcvan vonatot pedig a két fél közötti megállapodás alapján az ÖBB jedlersdorfi karbantartóbázisa fogja készre szerelni, ahova a Siemens a kocsiszekrényeket már ablakokkal, ajtókkal és forgóvázakkal felszerelve, színre fújva fogja leszállítani.

Az International Railway Journal arról ír, hogy a hetvenöt méter hosszú, 2820 milliméter széles, háromrészes motorvonatok belépőmagassága hatvan centiméter. A járművek legmagasabb üzemi sebessége százhatvan kilométer per óra, amit nyolc, egyenként 235 kilowatt teljesítményű vontatómotorral érnek el. Az ÖBB számozási rendszere szerint 4746-os sorozatú S-Bahn-verzió 244 ülőhelyet biztosít, a gyorsabb utasáramlás érdekében oldalanként hat ajtón folyhat az utascsere. A 4744-es sorozatba sorolt, regionális kivitelű cityjeteken oldalanként csak négy ajtó lesz, viszont 259 utas foglalhat helyet. A járműveken előkészítik az ETCS beépítését, sőt néhány S-Bahn-vonatra gyárilag fel is telepítik az egységes európai vonatbefolyásoló rendszert, ezek az új nagysebességű vonalon, Bécs és Sankt Pölten között fognak közlekedni gyorsított járatokként.

Első körben százegy vonatot hívott le az ÖBB a kétszáz Desiro ML-re szóló keretszerződésből, de jó eséllyel a maradék kilencvenkilencre is igényt fognak tartani<br>(fotó: Siemens)

Az ÖBB elnöke, Christian Kern úgy nyilatkozott, nagy a valószínűsége annak, hogy a vasúttársaság a keretszerződésben foglalt további kilencvenkilenc szerelvényt is megrendeli. Hozzátette, 2016-ban új intercity-motorvonatokra is ki fognak írni tendert, 2020-as szállítási határidővel. A szerelvényekkel mozdonyvontatású vonatokat váltanának ki.

Az első öt szerelvény várhatóan 2015 őszén állhat forgalomba. A százegyedik cityjet-vonatot a tervek szerint 2018-ban szállítja le a Siemens – adja hírül a Railway Gazette.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek