Ellepték az Alföldet az M44 anyagvonatai

Vörös Attila   ·   2017.06.02. 11:15
68-146

Gőzerővel zajlik az M44-es gyorsforgalmi út Tiszakürt és Kondoros közti 62 kilométeres szakaszának építkezése. Az M44-es út Nagykőröst köti majd össze Békéscsabával, az első ütemnek most tavasszal álltak neki. A pusztában már a nyomvonal jelentős részén látszanak a földmunkák nyomai, sokfelé az út töltése is elkészült már. Az építkezésnek óriási anyagigénye van, ha jól számoljuk, napi minimum három szerelvényben érkezik a kő, sóder, kohósalak, de volt példa már öt-hat vonatos napokra is! Információink szerint nyáron tovább nő majd az anyagvonatok forgalma.

A nyomvonal

A tehervonatokat a Magyar Magánvasút (MMV) Zrt. továbbítja Dunaújvárosból, Taksonyból, Délegyházáról és Kiskunlacházáról, a szerelvényeket pedig a 125-ös (Mezőtúr–Orosháza–Battonya) vasútvonalon Szarvas állomáson, valamint a nyílt pályán Csabacsűd és Kardos, illetve Kisszénás és Kondoros között rakják ki. De többször érkezett már anyagvonat a Szolnok–Hódmezővásárhely–Makó (130-as) vonalon Nagytőkére és Kunszentmártonba is. A szerelvényeket az MMV részben a saját mozdonyaival továbbítja, de szüksége van a DB Cargotól bérelt piros Sulzerre és a MÁV-Start egy Csörgőjére is a dízeles részeken.

MMV Sulzer rotyog Szarvason át a Csbacsűd utáni nyílt vonali rakodóhelyre az utolsó személyvonatok után. A képre kattintva galéria nyílik Vörös Attila fotóiból!

Külön érdekesség, hogy a Kisszénás–Kondoros (126-os) vicinális kapott még egy utolsó esélyt, a rövid zsákvonal feléig újra fényesek a sínek, az itteni rakodóra naponta minimum egy tehervonat érkezik. A szerelvények tolt menetben jönnek Kisszénás felől, a vonat utolsó kocsija egy fékállásos Uacs-kocsi, amiben most nem cementet hoznak, hanem a tolatásvezető dirigálja belőle a mozdonyvezetőt.

A másik nyílt vonali rakodó Csabacsűd és Kardos között helyezkedik el a 125-ös vonalon. Ide a személyvonatok után este érkezik meg a tehervonat Mezőtúr felől, majd kirakás után Orosháza felé távozik. A Kapella vágányzári térképén már látszik, hogy nyáron vágányzárak is lesznek a 125-ösön kőszállítás miatt, talán bevezetik majd a nappali rakodást is.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Ellátási lánc Vasút Logisztika Szállítmányozás Nagyvasút

Tovább csökkent az áruszállítás teljesítménye az EU-s gazdasági nehézségek miatt: a kombinált fuvarozás növelte részesedését a szállításban idehaza, uniós szinten visszaesett

MLSZKSZ/iho   ·   2024.03.18. 17:05

A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetségének összesítése szerint kevésbé érintette a válság az intermodális forgalmat, így a több szállítási módot kombináló fuvarozás növelte részesedését az összforgalomban.