A Daimler AG vezetősége kétségbe vonja, hogy Elon Musk betartja ígéretét, miszerint 2019-től egy nyolcszáz kilométer hatótávolságú, tisztán elektromos tehergépjármű sorozatgyártásába kezd. A Vasember a Semi novemberi bemutatóján azt állította, hogy elektromos kamionjuk nulláról alig öt másodperc alatt gyorsul fel óránkénti száz kilométeres sebességre, és ez maximális vontatótömeg esetén, vagyis több mint harminchat tonna áru mellett is csak húsz másodpercet vesz igénybe. Emelkedőn is figyelemre méltó a teljesítmény: a jármű öt százalékos emelkedőn is tartja a százöt kilométer per órát. A bemutató óta előmegrendelésre is lehetőség van, a sorozatgyártás Musk bejelentése szerint 2019-ben kezdődik.

Martin Daum a Daimler Trucks vezérigazgatója azt mondta a cég legújabb elektromos tehergépjárműjének stuttgarti bemutatóján, hogy a jelenleg elérhető akkumulátor technológia a következő évtizedig nem teszi lehetővé a gyorsított ütemtervet, és egy tisztán elektromos (ráadásul az említett teljesítménnyel rendelkező) nehézgépjármű sorozatgyártását, így Musk kijelentése jelenleg irreálisnak tűnik. Ám ha ez mégis megtörténne, akkor a Daimler nagyon elszámolt valamit - fűzte hozzá.

"Ma ugyanazon fizikai törvények uralkodnak Németországban és Kaliforniában is, ahol a Tesla működik" - közölte Daum. "Amennyiben a Tesla valóban teljesíti az ígéretet, két darab teherautót fogunk vásárolni tőlük - az egyiket szétszedjük, a másikat teszteljük. Mert ha ez megtörténik, akkor valami elkerülte a figyelmünket". Egyúttal bejelentette, hogy heteken belül tesztelni kezdik a Mercedes új, tisztán elektromos teherautóját, amelyet 2021-től tömeggyártás követ. Az eActros tesztflottája 10 darab teherautóból áll, 18 illetve 26 tonnás kivitelben. A jármű két villanymotorból álló rendszerének teljesítménye 250 kilowatt, forgatónyomatéka pedig 970 newtonméter. Kétszáz kilométeres hatótávolságát 240 kilowattórás akkumulátorcsomagja biztosítja.

Az eActros kétszáz kilométeres hatótávolságát 240 kilowattórás akkumulátorcsomagja garantálja. A sorozatgyártás 2021-ben kezdődik (fotó:daimler.com)

Az első tesztelők között van a német Edeka szupermarketlánc és a Hermes logisztikai vállalat, akik a következő hetekben járműveket kapnak a két évig tartó próbaidőszakhoz.

A Daimler idén 500 millió eurót költ a fejlesztésre-tesztelésre. Céljuk egyebek mellett az elektromos teherautók gazdasági hatékonyságának biztosítása, valamint környezetvédelmi teljesítményük összehasonlítása a dízelmotorokéval. "Nem tudjuk biztosan, hogy a teherautók akkumulátorai hogyan reagálnak négy-öt év használat után - ez az egyik legfontosabb kérdés jelenleg" - mutatott rá Daum a sajtótájékoztatón.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!