Ausztria szinte legnagyobb vonatos eseményévé nőtte ki magát az elmúlt években a Semmering-hágó túlfelén, Mürzzuschlagban található Südbahnmuseumban nyaranta megrendezett mozdonyparádé. A világörökségnek számító vasútvonal és a Déli Vasút történetét bemutató múzeumocska az idén is nagyot durrantott, hiszen ismét különvonatok érkeztek az eseményre nem csak Bécsből vagy Grácból, de javarészt külföldről is.

A szlovénok ezúttal egy SŽ 644 sorozatú múzeumi mozdonyt (Spankát) indítottak négy kocsis szerelvénnyel Ljubljanából, az osztrákok részéről pedig a B&B Blue Train szalonkocsis vonata érkezett Bécsből a 310.23 pályaszámú gőzmozdonnyal és egy nosztalgia-villamosmozdonnyal. Grácból is indult két járat, mindkettő sínbusszal. A maradék három (négy) vonat már mind magyar érdekeltségű volt! Még szombaton útnak indult a Continental Railway Solution Falcon becenevű mozdonya a cég luxusvonatával, soproni határátépéssel. Ahogy másnap a Nohab is, a 47375 előfogat nélkül közlekedett Mürzzuschlagig. Vasárnap útnak indult a MÁV Nosztalgia Kft. hagyományos élményvonata és a múzeumi mozdonyokkal közlekedő nosztalgiavonata is.

Mindkét magyar járat Hegyeshalomnál lépte át a határt. A végig villamos vontatású élményvonat Királyhida (Bruck an der Leitha) és Ebenfurth érintésével jutott el Bécsújhelyig, ahonnan már a fővonalon haladhatott Mürzzuschlag felé. A Nohab által előfogatolt gőzvontatású nosztalgiavonat kicsit nagyobb kitérőt tett, ugyanis egészen Bécsig, majdnem a Westbahnhofig elkóborolt. Oberlaa után fordult Wien Blumental felé, majd Wien Süd Güterzentrum teherpályaudvaron egyesült egy osztrák különvonattal, amelynek a 1142 635 pályaszámú mozdonya így a szerelvény végére került. Innen ez a különvnat is Ebenfurthon át közelítette meg az egykori Déli Vasút fővonalát és küzdött meg a Semmering emelkedőjével.

Mürzzuschlagban mondhatni, hogy a szokásos program várta a vendégeket. Volt grillcsirke, virsli és sör, hosszú sorok, ajándéktárgyak és vasútmodellek. Természetesen meg lehetett tekinteni a kiállított járműveket: az ÖBB Vectronját és egy reklámköntösbe öltöztetett Taurust, az összes különvonat majdnem mindegyik mozdonyát és az egyébként is helyben tárolt néhány járművet. Ebédidőben tudtak a fotósok a legjobban dolgozni, ugyanis ekkor egy gyors zápor a legtöbb embert rövid időre fedél alá kergette. A visszaindulásra aztán ismét elromlott az időjárás és a vonatok zuhogó esőben, de vidám utasokkal hagyták el a rendezvényt.

Az alábbi képre kattintva szebbnél szebb felvételeket tartalmazó galériánkat tekinthetik meg a rendezvényről és a különvonatokról.

Elsőként a B&B Blue Train (balra), a gráci sínbuszok, majd a szlovén különítmény érkezett meg Mürzzuschlagba<br>A képre kattintva lapozgatható galériánk nyílik<br>(A külön nem jelölt felvételeket a szerző készítette)

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!